Praca dla specjalistów: CSR i employer branding
2012-09-27 10:35
Kto Pan(i) zdaniem powinien odpowiadać za działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zrównoważony rozwój przyciąga pracowników
Od początku tego roku w serwisie Pracuj.pl opublikowano zaledwie 5 ofert dla osób zainteresowanych CSR i 8 dla chcących zajmować się employer brandingiem. Aktualnie poprzez serwis specjalisty ds. CSR i sponsoringu szuka firma produkująca sprzęt elektroniczny (wymagane m.in.: 2-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku i wyższe wykształcenie z zakresu marketingu i komunikacji), a asystenta ds. HR i Promocji, w którego zakres obowiązków wchodzi między innymi promocja zatrudnienia w tej firmie w Internecie i na uczelniach, szuka firma technologiczna.Zaangażowany blisko zarządu
Na razie małe zainteresowanie kandydatami specjalizującymi się w CSR potwierdza też badanie przeprowadzone na zlecenie Harvard Business Review Polska i CSR Consulting. Wynika z niego, że w większości polskich firm nie ma stanowisk dedykowanych do działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a 37% badanych wyznaczyło jedynie osoby zajmujące się tym obszarem. Najczęściej pracują one w działach PR, komunikacji lub relacji zewnętrznych (ponad 37% odpowiedzi) i w biurach zarządu (niemal 30% odpowiedzi). Tylko nieco ponad 6% firm wykazało istnienie oddzielnego działu zajmującego się CSR. - Warto zauważyć, że osoby odpowiedzialne za działania CSR są zatrudniane przede wszystkim przez oddziały międzynarodowych korporacji. Jest to związane z dostrzeżeniem korzyści lub potrzeb biznesowych wynikających z realizacji strategii CSR. – tłumaczy Robert Sroka, szef projektów CSR w firmie doradczej Accreo Taxand.
fot. mat. prasowe
Kto Pan(i) zdaniem powinien odpowiadać za działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy?
Osoby odpowiadające za CSR często pracują blisko zarządów firm, bo jak zauważa Karolina Szlasa z Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaangażowanie ich członków oraz współpraca z kadrą kierowniczą wszystkich działów jest warunkiem skutecznego wdrożenia strategii CSR. – Pozytywne przykłady takich rozwiązań obserwujemy wśród naszych Partnerów Strategicznych. Na przykład w firmie Danone za relacje zewnętrzne i zrównoważony rozwój odpowiada członek zarządu firmy, a w rodzimym PGNiG istnieje stanowisko Pełnomocnika Zarządu ds. Strategii Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu.
Do dyrektora zarządzającego oraz do zarządu i prezesa, raportuje również Koordynator CSR w firmie doradczej PwC, którego stanowisko powołano już w 2007 roku, wraz z opracowaniem Strategii CSR dla Polski. - Codzienna praca Koordynatora CSR obejmuje współpracę z całą firmą, począwszy od działu HR (np. zarządzanie relacjami w firmie i kwestie rekrutacji), przez administrację (m.in. logistyka biura czy recycling), dział zakupów (kontrola dostaw w zakresie ekologii i tego, czy pochodzą od przedsiębiorstw społecznych), dział marketingu (komunikacja zewnętrzna, organizacja eventów) po zespół ds. niezależności (kwestie etyczne) – tłumaczy Łukasz Makuch, Koordynator CSR w PwC.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)