Rynek wewnętrzny w Polsce 2011
2012-09-27 13:22
Przeczytaj także: Rynek wewnętrzny w Polsce 2010
Sprzedaż hurtowa w 2011 r. w przedsiębiorstwach handlowych wyniosła (w cenach bieżących) ok. 946,8 mld zł i była o 11,9% wyższa niż przed rokiem. Wzrost sprzedaży hurtowej zanotowano w grupie towarów nieżywnościowych o 12,2%, w zakresie sprzedaży żywności o 10,4% i sprzedaży napojów alkoholowych o 8,7%. Wpłynęło to w niewielkim stopniu na strukturę sprzedaży hurtowej, gdzie udział sprzedaży żywności i napojów bezalkoholowych spadł o 0,2 p.proc., napojów alkoholowych o 0,1 p.proc., natomiast towarów nieżywnościowych wzrósł o 0,3 p.proc.
Sprzedaż hurtowa realizowana przez duże przedsiębiorstwa stanowiła 47,7% (wzrost o 0,6 p.proc. w porównaniu z rokiem poprzednim).
fot. mat. prasowe
Struktura sprzedaży hurtowej
Wzrost sprzedaży hurtowej zanotowano w grupie towarów nieżywnościowych o 12,2%, w zakresie sprzedaży żywności o 10,4% i sprzedaży napojów alkoholowych o 8,7%
Gastronomia
Przychody ogółem z działalności gastronomicznej w cenach bieżących wyniosły w 2011 r. ok. 22,8 mld zł i w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosły o 5,1%. Z produkcji gastronomicznej pochodziło 69,5% tej wartości, 27,7% - ze sprzedaży towarów handlowych (w tym 19,1% ze sprzedaży alkoholu i wyrobów tytoniowych), a 2,8% z pozostałej działalności. Wzrost przychodów zaobserwowano we wszystkich wymienionych kategoriach, ale najwyższy w zakresie produkcji gastronomicznej (o 5,4%).
fot. mat. prasowe
Struktura placówek gastronomicznych
W 2011 roku wśród placówek gastronomicznych dominowały bary

1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)