Najpopularniejsze marki w polskich centrach handlowych
2012-10-01 11:06
Najpopularniejsze marki obecne w analizowanych centrach handlowych wg branż © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Centra handlowe: wzrosną czynsze za wynajem
- Po raz kolejny przeprowadziliśmy największe badanie najemców (marek) oraz poziomu wynajmu w 213 centrach handlowych w Polsce, które łącznie stanowią ok. 70% nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w kraju. Wzięliśmy pod uwagę 8 największych aglomeracji – Warszawa, Katowice, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź i Szczecin, badaniem zostały również objęte wiodące miasta średniej wielkości takie jak Bydgoszcz, Białystok, Kielce, Lublin, Częstochowa, Radom i Toruń.- charakteryzuje badanie Radosław Knap, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.Analizując najemców w centrach handlowych zlokalizowanych w 15 największych miastach Polski, najliczniejszą grupę stanowią przedstawiciele branży mody (od 29% do 36% wszystkich najemców), usług (od 9 do 16%), obuwia i galanterii skórzanej (9%-13%) oraz najemcy gastronomiczni (7%-11%). Przedstawiciele pozostałych kategorii branżowych stanowią mniej niż 10% wszystkich najemców. W typowym centrum handlowym znajduje się również duży super- lub hipermarket oraz kilku większych najemców, tzw. „kotwic”, przeważnie z artykułami RTV/AGD czy sprzętem sportowym. Warto zwrócić uwagę, że najlepsze i największe centra handlowe oferują ponadto bogatą ofertę z zakresu rozrywki i rekreacji. Około 30% analizowanych centrów handlowych posiada również sklep typu dom i ogród (tzw. DIY), z reguły ulokowany w odrębnym budynku.
- Gdy porównujemy strukturę najemców w centrach handlowych w ośmiu największych aglomeracjach miejskich z profilem najemców w miastach regionalnych można zauważyć pewne różnice – mówi Radosław Knap z Polskiej Rady Centrów Handlowych - W miastach regionalnych większy udział w strukturze najemców (o ok. 3%) stanowi branża mody, natomiast w centrach handlowych w największych aglomeracjach bogatsza jest oferta gastronomiczna. Pozostałe główne kategorie branżowe rozkładają się porównywalnie.
Analizując badane centra handlowe pod względem obecnych marek, podobnie jak w roku poprzednim liderem okazał się sklep prasowy Inmedio, który występuje w ponad 80% analizowanych centrów handlowych. Poza tym liczną grupę stanowią przedstawiciele operatorów komórkowych (występują w ok. 65% - 80% analizowanych centrów), a na kolejnych miejscach uplasowały się marki takie jak CCC, Triumph oraz Apart.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze marki obecne w analizowanych centrach handlowych wg branż
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze marki obecne w analizowanych centrach handlowych wg branż cd.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze marki obecne w analizowanych centrach handlowych
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)