Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych
2012-10-02 09:40
SEO © adimas - Fotolia.com
Przeczytaj także: Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?
„Atrakcyjna” oferta pozycjonowania w serwisach grupowychSerwisy grupowe pełne są atrakcyjnych ofert różnego rodzaju usług. W ostatnim czasie coraz więcej firm (trudno je nazwać profesjonalnymi agencjami SEO) oferuje pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarkach. Najczęściej są to oferty nadzwyczaj atrakcyjne z ogromnymi rabatami (np. zamiast 4000 zł tylko 199 zł za 6 miesięcy pozycjonowania). Firmy te oferują pozycjonowanie strony nawet na 10 fraz. Niektóre nawet uczciwie zaznaczają, że z 10 fraz większość to frazy regionalne. Jednak warunek pozycjonowania fraz ogólnych także opatrzony jest pewnym obostrzeniem (np. do 1 miliona wyników wyszukiwania, czyli frazy średnio lub mało konkurencyjne). Generalnie w większości przypadków klient ma mały wpływ na wybór pozycjonowanych fraz. Firma przeważnie tak manewruje klientem, aby wybrał frazy dogodne dla niej i łatwe do szybkiego wypozycjonowania.
Firmy dają gwarancję, że na pewną liczbę fraz strona wejdzie do TOP10, a na dodatek gwarantują, że strona nie zostanie zablokowana przez Google. Takie warunki z pozoru wyglądają na atrakcyjne. Jednak po dokładniejszym przyjrzeniu się umowie, sprawa nie wygląda już tak pięknie.
Cena – czy to jest możliwe?
Cena produktów oferowanych w serwisach zakupów grupowych musi być atrakcyjna. Spora część ofert pozycjonowania to wręcz niebywałe okazje. Jednakże w większości przypadków pozycjonowanie fraz ogólnych i regionalnych oraz przeprowadzenie profesjonalnej kampanii SEO jest niemożliwe za tę sumę. Niska cena może być podyktowana jedynie celami marketingowymi oferenta. W celach reklamowych agencje mogą pokusić się o przeprowadzenie kampanii SEO za cenę nieco dumpingową. Jednak dobre agencje SEO nie muszą uciekać się to tego typu reklamy.
fot. adimas - Fotolia.com
SEO
Większość manipulacji ceną ofert SEO w serwisach zakupów grupowych wynika z niewielkiej wiedzy klientów nie tylko o samej usłudze pozycjonowania, ale głównie o realnych kosztach SEO.
W SEO nie ma gwarancji 100%
Nawet amatorzy wiedzą, że w SEO nikt nikomu żadnych gwarancji dać nie może. Większość ofert pozycjonowania w serwisach grupowych zawiera gwarancję, że w okresie 6 lub 12 miesięcy na kilka fraz (np. 4 z 10) strona znajdzie się w TOP10. Abstrahując od faktu, że gwarancja ta w praktyce dotyczy fraz regionalnych lub tych mało konkurencyjnych, to obecnie żadna profesjonalna agencja nie da nam gwarancji (pomijając gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku nieosiągnięcia ustalonych wyników), że dane frazy znajdą się na 100% na określonych pozycjach. Nie stanie się tak nawet w przypadku najprostszych haseł. Algorytm Google zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Zapewnienie, które często spotyka się w ofertach SEO w serwisach grupowych, jest swego rodzaju manipulacją klientem, który nie zdaje sobie sprawy, ile czynników wpływa na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W wielu przypadkach osiągnięcie wysokiej pozycji nie jest możliwe nawet przy użyciu metod „na skróty”, niezgodnych z wytycznymi. Osobną sprawą jest sytuacja, kiedy takiej firmie przyjdzie umieścić w TOP10 wiele fraz dla kilku klientów wobec siebie konkurencyjnych.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)