Wydatki na reklamę w Polsce spadną
2012-10-03 10:10
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę online wzrosną
fot. mat. prasowe
Dynamika wydatków na reklamę w krajach strefy euro
ZenithOptimedia spodziewa się dużego spadku wydatków reklamowych w krajach ogarniętych kryzysem – od -6,5% we Włoszech do -33,2% w Grecji
Prognoza wydatków na globalnym rynku reklamowym
ZenithOptimedia prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2012 r. o 3,8%, a wartość rynku reklamowego na koniec roku sięgnie 502 miliardów dolarów. Szacunki te są niższe od zakładanych w czerwcu, kiedy spodziewano się wzrostu o 4,3%. Skorygowane zostały również prognozy wydatków reklamowych w kolejnych latach – w 2013 roku spodziewany jest wzrost o 4,6%, a w 2014 r. – o 5,2%.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na regiony
ZenithOptimedia prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2012 r. o 3,8%, a wartość rynku reklamowego na koniec roku sięgnie 502 miliardów dolarów
Analitycy ZenithOptimedia podwyższyli prognozy wzrostu wydatków reklamowych w Ameryce Północnej z 3,6% w 2012 do 4,2%. Ten wzrost jest efektem bardzo dobrych wyników oglądalności olimpiady – ratingi były o 30% wyższe niż się spodziewano. Ceremonię otwarcia letnich igrzysk olimpijskich w Londynie oglądała w USA rekordowa liczba widzów – 41 milionów. Rozmach kampanii prezydenckiej jest także większy niż się spodziewano. Wydatki na spoty telewizyjne polityków są obecnie o 90% wyższe niż podczas wyborów w 2010 roku. Według ZenithOptimedia dzięki kampanii wyborczej wartość amerykańskiego rynku reklamy wzrośnie o 3 mld dolarów. Suma wydatków na kampanię wyborcza będzie wyższa, jednak intensywna kampania polityków sprawi, że w okresie przedwyborczym inni reklamodawcy ograniczą swoje wydatki.
ZenithOptimedia obniża także prognozy wzrostu dla regionu Azji i Pacyfiku z 6,7% do 6,2% oraz Ameryki Łacińskiej z 7,8% do 7,7%. W kolejnych latach w regionie Azji i Pacyfiku spodziewany jest jednak wzrost wydatków reklamowych o 6% rocznie w 2013 i 2014 roku (a wyłączając japoński rynek – o 8–9%), natomiast w Ameryce Łacińskiej spodziewany jest wzrost rynku o 9–10%.
Z uwagi na niepokoje polityczne i społeczne reklamodawcy w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej pozostają ostrożni, dlatego według prognoz ZenithOptimedia tamtejszy rynek wzrośnie zaledwie o 1% w 2012 roku. W kolejnych latach także spodziewany jest wzrost – o 2,8% w 2013 i o 2,3 w 2014 roku.
fot. mat. prasowe
10 największych rynków reklamowych
Mimo szybkiego wzrostu na rynkach rozwijających się, USA wciąż przynoszą najwięcej nowych dolarów na globalnym rynku
ZenithOptimedia prognozuje że w 2013 roku Brazylia prześcignie Wielką Brytanię i stanie się piątym co do wielkości rynkiem reklamowym na świecie, natomiast w 2014 Rosja wyprzedzi Kanadę, zajmując 9 miejsce w światowej czołówce. Chiny zajmują obecnie trzecie miejsce na liście światowych liderów, jednak stopniowo doganiają znajdującą się na drugim miejscu Japonię.
![Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016 [© weedezign - Fotolia.com] Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Wydatki-na-reklame-w-Polsce-i-na-swiecie-prognozy-2016-167658-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)