Polacy a żywność ekologiczna
2012-10-04 11:11
Przeczytaj także: Zakupy online: kupujemy produkty ekologiczne
Najbardziej znaną marką specjalistycznych sklepów ekologicznych jest ORGANIC Farma Zdrowia – wynika z niezależnych badań TNS. Delikatesy ORGANIC zna 3,1% Polaków. Żaden inny sklep ani sieć w Polsce nie zbliżyły się do tego wyniku. Wśród entuzjastów żywności organicznej znajomość marki ORGANIC Farma Zdrowia wynosi 6%.
Polaków przekonuje smak - zdrowie na drugim miejscu
Najczęściej wymienianą zaletą żywności organicznej jest dla Polaków jej wyróżniający się smak – To swoisty ewenement w skali światowej – zauważa prezes Sławomir Chłoń – W większości badań przeprowadzanych w innych krajach pierwszym powodem wybierania produktów organicznych są ich walory zdrowotne.
Lepszy smak i/lub zapach produktów organicznych jako pierwszy argument za kupowaniem żywności ekologicznej pojawił się w 42% wskazań. Tuż za nimi uplasowała się troska o zdrowie (39% wskazań), a więc przekonanie o pełnowartościowym charakterze ekologicznej żywności oraz braku w niej szkodliwych dla zdrowia substancji.
Smak żywności organicznej doceniają zwłaszcza osoby kupujące żywność organiczną regularnie (53% wskazań) oraz mieszkańców wsi (47%) – zatem najbardziej doświadczeni i świadomi konsumenci tej kategorii.
fot. mat. prasowe
Kupowanie ekologicznej żywności
Informacje o badaniu
Badanie „Żywność ekologiczna w opiniach Polaków” zrealizowano na reprezentatywnej, losowo wybranej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Maksymalny błąd oszacowania dla całej próby wynosi +/- 3,1%. W badaniu wzięło też udział 120 osób mieszkających w największych polskich miastach (powyżej 500 tys. ludności). TNS Polska to wiodąca i najbardziej doświadczona firma na polskim rynku w dziedzinie custom research.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)