Handel elektroniczny w Polsce i na świecie
2005-04-29 10:38
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dlaczego konsumenci porzucają zakupy w internecie?
Celem konferencji była prezentacja najbardziej aktualnych danych na temat oceny i perspektyw rozwoju sektora e-commerce w Polsce na tle trendów i zjawisk obserwowanych w USA i Europie Zachodniej - rynkach bardziej zaawansowanych technologicznie. Prezentowane przez firmy dane pozwoliły ocenić internet, jako skuteczne narzędzie sprzedaży i promocji.„Stan rozwoju e-commerce, bez względu na kraj, zależy od dwóch czynników: poziomu rozwoju internetu - liczby internautów - oraz od indeksu aktywności – stażu korzystania z globalnej sieci oraz zawansowania i biegłości w wykorzystywaniu internetu oraz narzędzi, które oferuje sieć. Nic więc dziwnego, że kraje Europy Zachodniej i Stany Zjednoczone znacznie wyprzedzają Polskę w zakresie rozwoju handlu elektronicznego” – wyniki badań Jupiter Research komentuje Piotr Krawiec, Dyrektor ds. Komunikacji, Money.pl. „Należy przy tym pamiętać, że trendy obserwowane na rynkach bardziej rozwiniętych pojawiają się zawsze z pewnym opóźnieniem także u nas.”
Informacje przedstawione na konferencji wróżą zatem dobre lata dla całego sektora e-handlu w Polsce. Internauci coraz bardziej świadomie wykorzystują zasoby www we wszystkich dziedzinach codziennego życia. Wskazując na wyjątkową wygodę, oszczędność czasu, dostarczenie zakupionych towarów do domu, coraz częściej decydują się zastępować zwykły koszyk wirtualnym. Równocześnie też obserwowany jest dynamiczny wzrost liczby polskich użytkowników sieci. Jak wynika z badania „E-commerce 2005. Ocena i prognozy” Gemius SA, aż 97 proc. z 2 229 objętych badaniem internautów słyszało o możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. 30,8 proc. z użytkowników, którzy już robią zakupy on-line, dokonuje ich kilka razy w roku, a 14,3 proc. nawet kilka razy w miesiącu.
fot. mat. prasowe
Źródło: gemiusAdHoc; 12-14.04. 2005
„Mimo, że dopiero od dekady internauci mają możliwość sprzedawania i kupowania za pośrednictwem sieci, na handlu internetowym można zarobić” – dodaje Piotr Krawiec.
Jak wynika z badania Jupiter Research w Europie i USA, firmy z sektora e-commerce notują ogromne zyski. Fakt ten wiąże się bezpośrednio z dynamicznym charakterem rozwoju tych rynków. W 2004 roku w USA z możliwości dokonywania zakupów przez internet korzystało 61 proc. internautów, a w Europie Zachodniej odsetek ten wyniósł w tym czasie 49 proc. Wartość rynku sprzedaży on-line w USA oszacowano na 66 mld dolarów, a w Europie na 38 mld Euro.
fot. mat. prasowe
Źródło: JupiterResearch, USA 2005, Europa Zachodnia 2004
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl