eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolska Ekstraklasa 2012

Polska Ekstraklasa 2012

2012-10-08 11:15

Przeczytaj także: Polska Ekstraklasa - przychody 2010


Najbardziej medialnym polskim klubem została Legia Warszawa, która wyprzedziła poznańskiego Lecha, Wisłę Kraków, Lechię Gdańsk i Śląsk Wrocław. Eksperci Ernst & Young mierzyli medialność za pomocą 10 wskaźników, wśród których były, m.in. liczba wydanych kart kibica, liczba transmisji TV, łączna oglądalność meczów, częstotliwość występowania w prasie i Internecie, a nawet liczba fanów na Facebooku. „Wojskowi” zdominowali w tym roku kategorię medialności. Legia miała – między innymi – najwyższą średnią frekwencję na stadionie, wydała najwięcej w Polsce kart kibica i jej koszulka klubowa była warta najwięcej.

Mistrz Polski mistrzem efektywności

Zwycięzcą tegorocznego rankingu w kategorii efektywności sportowo-biznesowej został Śląsk Wrocław, który w całym rankingu Ernst & Young uplasował się na czwartej pozycji. Śląsk wygrał ranking efektywności, mimo że nie dysponował najbardziej wartościową drużyną (4 miejsce pod względem wartości pierwszej jedenastki, po Legii, Wiśle i Lechu), a pod względem liczby reprezentantów w drużynach narodowych obecnych w składzie wyprzedzili go nawet spadkowicze: Cracovia i ŁKS. Na plus Mistrza Polski wpływają przede wszystkim bardzo dobre, jak na polskie warunki, wyniki sportowe w minionym sezonie, spora liczba zawodników drużyn młodzieżowych oraz stosunkowo niski koszt zdobycia jednego punktu.

fot. mat. prasowe

Ranking klubów T-Mobile Ekstraklasy z perspektywy efektywności działania

Najbardziej efektywnym klubem zeszłego sezonu został Mistrz Polski – Śląsk Wrocław

W tym ostatnim kryterium najlepsze okazało się Podbeskidzie Bielsko-Biała, które każdy zdobyty punkt „kosztował” 107 tys. zł. Zwycięzca rankingu – Legia Warszawa – okazała się pod tym względem druga od końca. Zdobycie jednego punktu wymagało od niej nakładu w wysokości średnio 965 tys. zł. Tylko KGHM Zagłębie było gorsze z wynikiem 1,191 mln zł (Polonia Warszawa nie została sklasyfikowana, ponieważ nie podała wyników finansowych).

Informacje o raporcie Ekstraklasa piłkarskiego biznesu
Eksperci Ernst & Young już po raz czwarty przygotowali raport Ekstraklasa piłkarskiego biznesu. Na ranking klubów zamieszczony w raporcie składają się sytuacja finansowa, medialność oraz efektywność działania. Unikalność raportu Ernst & Young polega na tym, że oprócz danych udostępnionych przez kluby, uwzględnia on również szereg innych informacji i wskaźników, takich jak wyniki pomiaru oglądalności oraz obecności w prasie i Internecie (dostarczone przez telewizję, Ekstraklasę SA oraz firmę Pentagon Research) czy stosunek kosztów operacyjnych do zdobytego punktu (kalkulowany przez doradców Ernst & Young).

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: