Polska Ekstraklasa 2012
2012-10-08 11:15
Przeczytaj także: Polska Ekstraklasa - przychody 2010
Najbardziej medialnym polskim klubem została Legia Warszawa, która wyprzedziła poznańskiego Lecha, Wisłę Kraków, Lechię Gdańsk i Śląsk Wrocław. Eksperci Ernst & Young mierzyli medialność za pomocą 10 wskaźników, wśród których były, m.in. liczba wydanych kart kibica, liczba transmisji TV, łączna oglądalność meczów, częstotliwość występowania w prasie i Internecie, a nawet liczba fanów na Facebooku. „Wojskowi” zdominowali w tym roku kategorię medialności. Legia miała – między innymi – najwyższą średnią frekwencję na stadionie, wydała najwięcej w Polsce kart kibica i jej koszulka klubowa była warta najwięcej.
Mistrz Polski mistrzem efektywności
Zwycięzcą tegorocznego rankingu w kategorii efektywności sportowo-biznesowej został Śląsk Wrocław, który w całym rankingu Ernst & Young uplasował się na czwartej pozycji. Śląsk wygrał ranking efektywności, mimo że nie dysponował najbardziej wartościową drużyną (4 miejsce pod względem wartości pierwszej jedenastki, po Legii, Wiśle i Lechu), a pod względem liczby reprezentantów w drużynach narodowych obecnych w składzie wyprzedzili go nawet spadkowicze: Cracovia i ŁKS. Na plus Mistrza Polski wpływają przede wszystkim bardzo dobre, jak na polskie warunki, wyniki sportowe w minionym sezonie, spora liczba zawodników drużyn młodzieżowych oraz stosunkowo niski koszt zdobycia jednego punktu.
fot. mat. prasowe
Ranking klubów T-Mobile Ekstraklasy z perspektywy efektywności działania
Informacje o raporcie Ekstraklasa piłkarskiego biznesu
Eksperci Ernst & Young już po raz czwarty przygotowali raport Ekstraklasa piłkarskiego biznesu. Na ranking klubów zamieszczony w raporcie składają się sytuacja finansowa, medialność oraz efektywność działania. Unikalność raportu Ernst & Young polega na tym, że oprócz danych udostępnionych przez kluby, uwzględnia on również szereg innych informacji i wskaźników, takich jak wyniki pomiaru oglądalności oraz obecności w prasie i Internecie (dostarczone przez telewizję, Ekstraklasę SA oraz firmę Pentagon Research) czy stosunek kosztów operacyjnych do zdobytego punktu (kalkulowany przez doradców Ernst & Young).
Przeczytaj także:
Polska Ekstraklasa: rekordowe przychody i realna szansa na 1 mld zł
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Ekstraklasa piłkarska, Ekstraklasa, kluby piłkarskie, rynek piłki nożnej, przychody klubów piłkarskich
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)