eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKroll Ontrack: utrata danych w 50 proc. firm

Kroll Ontrack: utrata danych w 50 proc. firm

2012-10-15 13:37

Kroll Ontrack: utrata danych w 50 proc. firm

Ile trwało odzyskiwanie danych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Z najnowszego badania firmy Kroll Ontrack wynika, że prawie 50 proc. firm na całym świecie doświadczyło w minionym roku utraty danych - e-maili lub dokumentów służbowych, a ich odzyskanie zajęło każdej z nich przeciętnie około połowy dnia pracy. Badanie, w którym uczestniczyły także polskie firmy, wskazuje, że koszty utraty kluczowych informacji z najpopularniejszych systemów do obsługi poczty elektronicznej i pracy grupowej rosną z każdym rokiem.

Przeczytaj także: 25 lat odzyskiwania danych

Niemal połowa przedsiębiorstw uczestniczących w badaniu przyznaje, że w minionym roku doświadczyła utraty danych ze środowisk Microsoft Exchange Server i Microsoft Office SharePoint Server – najpopularniejszych na świecie systemów, po jakie sięgają użytkownicy biznesowi. Jak zapewniają producenci, liczba ich użytkowników wciąż dynamicznie rośnie.

fot. mat. prasowe

Ile trwało odzyskiwanie danych

59 proc. spośród ankietowanych informatyków, inżynierów i pracowników marketingu dużych firm przyznaje, że przywrócenie informacji utraconych z wymienionych środowisk zajęło im co najmniej około połowy dnia pracy


Tymczasem 59 proc. spośród ankietowanych informatyków, inżynierów i pracowników marketingu dużych firm przyznaje, że przywrócenie informacji utraconych z wymienionych środowisk zajęło im co najmniej około połowy dnia pracy. W przypadku 14 proc. przedsiębiorstw, powrót do stanu sprzed awarii trwał dłużej – kilka lub kilkanaście dni,
a pięć proc. zadeklarowało, że nigdy nie udało im się w pełni odzyskać utraconych informacji.

fot. mat. prasowe

Utrata danych

Niemal połowa przedsiębiorstw uczestniczących w badaniu przyznaje, że w minionym roku doświadczyła utraty danych ze środowisk Microsoft Exchange Server i Microsoft Office SharePoint Server


42 proc. badanych firm deklaruje, że w ubiegłym roku w ich biurze miał miejsce przynajmniej jeden przypadek utraty danych gromadzonych za pośrednictwem rozwiązań Exchange lub SharePoint. Co czwarty ankietowany przyznał, że takich przypadków było kilka. Jednocześnie przedstawiciele co piątej firmy, która utraciła dane ocenili, że była to utrata dostępu do danych pierwszego stopnia, a więc bardzo poważne zaburzenie pracy systemu, np. jego całkowita awaria. 16 proc. doświadczyło utraty drugiego stopnia, a więc poważnych zakłóceń, 37 proc. szacuje swoją utratę jako stopień trzeci – sporadyczne zakłócenie funkcjonowania.18 proc. mówi o zakłóceniu czwartego stopnia, a więc minimalnej awarii, wymagającej drobnych czynności naprawczych.

fot. mat. prasowe

Skutki finansowe utraty danych

Jedna czwarta ankietowanych przedsiębiorstw szacuje, że utrata danych wygenerowała straty dla firmy w wysokości co najmniej 50 000 dolarów


– Wiele przedsiębiorstw korzysta z poczty elektronicznej nieustannie, ponieważ stanowi ona podstawę wszystkich przeprowadzanych w firmie procesów – począwszy od komunikacji wewnętrznej, poprzez sprzedaż, aż po fakturowanie i przeprowadzanie rozliczeń. Utrata danych ze środowisk Exchange i SharePoint może w tym wypadku doprowadzić do poważnych zaburzeń funkcjonowania firmy. Ponadto niesie ona ze sobą natychmiastową konieczność odzyskania kluczowych danych i obciąża dział IT w stopniu zwykle znacznie przewyższającym jego możliwości – mówi Paweł Odor, główny specjalista polskiego oddziału Kroll Ontrack.

W kwestii wykorzystania narzędzi do odzyskiwania danych, 26 proc. badanych firm sięgnęło po kopie zapasowe, a 21 proc. skorzystało w tym celu z umiejętności wewnętrznych specjalistów. W 18 proc. przypadków konieczne było ponowne stworzenie danych, a w 14 proc. użyto oprogramowania umożliwiającego odzyskiwanie danych. Jedna czwarta ankietowanych przedsiębiorstw szacuje, że utrata danych wygenerowała straty dla firmy w wysokości co najmniej 50 000 dolarów, a trzy proc. doświadczyło strat w wysokości ponad miliona dolarów.

– Rezultaty badania jasno pokazują, że zagrożenie utratą danych z najpopularniejszych aplikacji biznesowych jest nieustającym wyzwaniem dla specjalistów. Nawet pojedynczy, odosobniony przypadek awarii może okazać się niezwykle kosztowny dla przedsiębiorstwa – podsumowuje Pawel Odor.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: