USA: Koniec papierowego "Newsweeka"
2012-10-19 00:29
![USA: Koniec papierowego "Newsweeka" [© Frank Gärtner - Fotolia.com] USA: Koniec papierowego "Newsweeka"](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Newsweek/USA-Koniec-papierowego-Newsweeka-107231-200x133crop.jpg)
Newsweek tylko w formie elektronicznej © Frank Gärtner - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najbardziej dochodowi dziennikarze telewizyjni 2011
O zakończeniu wydawania "Newsweeka" w formie papierowej poinformowali wspólnie na stronie czasopisma wydawca The Newsweek Daily Beast Company Baba Shetty oraz redaktor naczelna pisma Tina Brown. Jednym z przyczyn podjęcia takiej decyzji jest coraz trudniejsze zdobywanie reklamodawców chcących płacić za obecność w tradycyjnych czasopismach, przy jednoczesnym wzroście zainteresowania reklamą w elektronicznych wersjach magazynu, przeznaczonych do czytania w wersji online czy na czytnikach e-booków. Rosnąca popularność urządzeń mobilnych (smartfony, tablety, czytniki) powoduje, że czytelnicy coraz chętniej sięgają po swoje ulubione czasopisma w wersji elektronicznej, zaś to właśnie za czytelnikami podążają reklamodawcy. Dodatkowo cyfrowy format pozwala na znacznie szybszą i efektywniejszą dystrybucję czasopisma.fot. Frank Gärtner - Fotolia.com
Newsweek tylko w formie elektronicznej
Jedną z przyczyn wycofania się z papierowej edycji Newsweeka jest jej coraz mniejsze znaczenie wobec elektronicznej.
To pierwszy ogólnokrajowy magazyn amerykański, który zdecydował się na taki krok. Pojawiły się spekulacje, że kolejnym gigantem wydawniczym, który pozostanie tylko w formie elektronicznej może być nawet Time - największy konkurent Newsweeka, posiadający ponad dwukrotnie większą liczbę "tradycyjnych" czytelników (średni nakład Newsweeka w ubiegłym roku to 1,5 mln, zaś Time - 3,3 mln).
Według informacji Ringier Axel Springer Polska, polskiego wydawcy "Newsweeka", nie jest w najbliższym czasie planowana rezygnacja z papierowej wersji magazynu.
![Rynek reklamy wideo napędzony sportem [© starline na Freepik] Rynek reklamy wideo napędzony sportem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marketing-i-reklama/Rynek-reklamy-wideo-napedzony-sportem-263250-150x100crop.jpg)
oprac. : Joanna Gacka / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)