eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaUSA: Koniec papierowego "Newsweeka"

USA: Koniec papierowego "Newsweeka"

2012-10-19 00:29

USA: Koniec papierowego "Newsweeka"

Newsweek tylko w formie elektronicznej © Frank Gärtner - Fotolia.com

Od przyszłego roku amerykańska edycja magazynu "Newsweek" będzie ukazywać się tylko elektronicznie. Po blisko 80 latach przestanie wychodzić papierowe wydanie gazety. Cześć amerykańskich mediów postrzega ten krok jako początek końca tradycyjnych czasopism.

Przeczytaj także: Najbardziej dochodowi dziennikarze telewizyjni 2011

O zakończeniu wydawania "Newsweeka" w formie papierowej poinformowali wspólnie na stronie czasopisma wydawca The Newsweek Daily Beast Company Baba Shetty oraz redaktor naczelna pisma Tina Brown. Jednym z przyczyn podjęcia takiej decyzji jest coraz trudniejsze zdobywanie reklamodawców chcących płacić za obecność w tradycyjnych czasopismach, przy jednoczesnym wzroście zainteresowania reklamą w elektronicznych wersjach magazynu, przeznaczonych do czytania w wersji online czy na czytnikach e-booków. Rosnąca popularność urządzeń mobilnych (smartfony, tablety, czytniki) powoduje, że czytelnicy coraz chętniej sięgają po swoje ulubione czasopisma w wersji elektronicznej, zaś to właśnie za czytelnikami podążają reklamodawcy. Dodatkowo cyfrowy format pozwala na znacznie szybszą i efektywniejszą dystrybucję czasopisma.

fot. Frank Gärtner - Fotolia.com

Newsweek tylko w formie elektronicznej

Jedną z przyczyn wycofania się z papierowej edycji Newsweeka jest jej coraz mniejsze znaczenie wobec elektronicznej.

Z komunikatu wynika także, że koniec tradycyjnego magazynu oznacza między innymi to, iż czytelnicy będą mogli kupić dostęp do jego elektronicznej wersji pod tytułem „Newsweek Global”. Część treści będzie także dostępna bezpłatnie na dotychczasowym portalu The Daily Beast, który dwa lata temu stał się internetowym portalem Newsweeka.

To pierwszy ogólnokrajowy magazyn amerykański, który zdecydował się na taki krok. Pojawiły się spekulacje, że kolejnym gigantem wydawniczym, który pozostanie tylko w formie elektronicznej może być nawet Time - największy konkurent Newsweeka, posiadający ponad dwukrotnie większą liczbę "tradycyjnych" czytelników (średni nakład Newsweeka w ubiegłym roku to 1,5 mln, zaś Time - 3,3 mln).

Według informacji Ringier Axel Springer Polska, polskiego wydawcy "Newsweeka", nie jest w najbliższym czasie planowana rezygnacja z papierowej wersji magazynu.

oprac. : Joanna Gacka / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: