USA: Koniec papierowego "Newsweeka"
2012-10-19 00:29
Newsweek tylko w formie elektronicznej © Frank Gärtner - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najbardziej dochodowi dziennikarze telewizyjni 2011
O zakończeniu wydawania "Newsweeka" w formie papierowej poinformowali wspólnie na stronie czasopisma wydawca The Newsweek Daily Beast Company Baba Shetty oraz redaktor naczelna pisma Tina Brown. Jednym z przyczyn podjęcia takiej decyzji jest coraz trudniejsze zdobywanie reklamodawców chcących płacić za obecność w tradycyjnych czasopismach, przy jednoczesnym wzroście zainteresowania reklamą w elektronicznych wersjach magazynu, przeznaczonych do czytania w wersji online czy na czytnikach e-booków. Rosnąca popularność urządzeń mobilnych (smartfony, tablety, czytniki) powoduje, że czytelnicy coraz chętniej sięgają po swoje ulubione czasopisma w wersji elektronicznej, zaś to właśnie za czytelnikami podążają reklamodawcy. Dodatkowo cyfrowy format pozwala na znacznie szybszą i efektywniejszą dystrybucję czasopisma.fot. Frank Gärtner - Fotolia.com
Newsweek tylko w formie elektronicznej
To pierwszy ogólnokrajowy magazyn amerykański, który zdecydował się na taki krok. Pojawiły się spekulacje, że kolejnym gigantem wydawniczym, który pozostanie tylko w formie elektronicznej może być nawet Time - największy konkurent Newsweeka, posiadający ponad dwukrotnie większą liczbę "tradycyjnych" czytelników (średni nakład Newsweeka w ubiegłym roku to 1,5 mln, zaś Time - 3,3 mln).
Według informacji Ringier Axel Springer Polska, polskiego wydawcy "Newsweeka", nie jest w najbliższym czasie planowana rezygnacja z papierowej wersji magazynu.
oprac. : Joanna Gacka / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)