Profil polskiego Internauty
2005-05-02 00:03
Jak wynika z badań Net Track prowadzonych przez instytut SMG/KRC społeczność Internautów nabiera znaczenia nie tylko pod względem ilościowym (stanowi ona obecnie 28% populacji w wieku 15-75 lat, czyli ok. 8.4 mln osób), ale również pod względem spójności cech społeczno-demograficznych. W ten sposób społeczność Internautów coraz wyraźniej odróżnia się od grupy osób nie korzystających z sieci.
Przeczytaj także: Profil polskiego internauty 2007
Wśród użytkowników globalnej sieci komputerowej przeważają ludzie młodzi, studenci lub uczniowie, a co za tym idzie również osoby niepracujące. Wśród Internautów jest czterokrotnie więcej osób w wieku 15-24 niż wśród osób nie surfujących po sieci oraz siedmiokrotnie więcej uczniów i studentów.Poza osobami uczącymi się, znaczny odsetek w grupie Internautow stanowią również obywatele uprawiający wolne zawody. Jest ich aż siedmiokrotnie więcej, niż w przypadku grupy respondentów deklarujących nie korzystanie z sieci. Internauci mogą się też pochwalić trzykrotnie liczniejszym udziałem w swoim gronie pracowników umysłowych (17% w stosunku do 6%).
Analiza danych NetTrack potwierdza także, że wśród Internautów jest więcej osób, których dochody miesięczne netto mieszczą się w przedziale 1800 PLN +. Ponadto osoby korzystające z sieci czterokrotnie częściej, niż nie korzystające deklarują, że pieniędzy starcza im na wszystkie wydatki. Można powiedzieć, że Internauci mają bardziej optymistyczne zdanie na temat swojego położenia finansowo - materialnego.
Przeczytaj także:
Polskich internautów portret własny
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl