Firmy bez strategii w social media
2012-10-23 12:54
Firmy bez strategii w social media © buchachon - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak promować firmę na social media?
Wyniki badania przeprowadzonego na próbie ponad 1100 przedstawicieli kadr zarządzających komunikacją wskazują, że w gronie firm, które posiadają strategię działań w mediach społecznościowych tylko 39% uważa, że jest ona spójna z ogólną strategią komunikacji organizacji. W ujęciu globalnym tylko 23% prezesów osobiście angażuje się w inicjatywy w mediach społecznościowych – na blogu, na Twitterze lub w inny sposób. 44% zarządzających w ogóle nie angażuje się w obecność swojej firmy w mediach społecznościowych.Dwa najczęściej wymieniane cele „cyfrowej strategii” firmy to „lepsza reputacja” (21,4%) i „świadomość marki” (22,1%). Na „zwiększenie sprzedaży” wskazało 11% respondentów, a na „obsługę klienta” tylko 10%. Branża technologii, mediów i telekomunikacji dominuje pod względem wykorzystania mediów społecznościowych, gdzie 83% firm posiada „strategię cyfrową”. W przypadku sektora konsumenckiego i handlu detalicznego, jest to 68% firm, a w branży transportowej, motoryzacyjnej i logistycznej tylko 60%.
78% firm z Europy Zachodniej, które wzięły udział w ankiecie, ma „cyfrową strategię”. Jednak, w przypadku Europy Środkowo-Wschodniej i Eurazji wynik sięga jedynie 61,3%.
fot. buchachon - Fotolia.com
Firmy bez strategii w social media
Komentarz Victora Benady, Global Head of Social Media, Grayling: „Przepaść między tymi, którzy mają, a tymi którzy nie mają „strategii cyfrowej” powiększyła się znacznie w 2012 roku. Wydaje się niezwykłe, że 22% ankietowanych firm nie ma żadnej strategii związanej z mediami społecznościowymi. Z drugiej strony mamy 71% firm, które taką strategię posiadają i które mają coraz głębszą wiedzę o wyzwaniach związanych z kształtowaniem reputacji w mediach społecznościowych. Co to oznacza dla tych, którzy takiej strategii nie mają? Czas pokaże, czy brak obecności w przestrzeni cyfrowej nie wpłynie niekorzystnie na prowadzoną przez nich działalność. Pytanie tylko dlaczego organizacje wciąż czekają, aby się o tym przekonać?”
„Jeżeli chodzi o powody, dla których firmy włączają media społecznościowe do ogólnej strategii komunikacji, to chęć zwiększenia świadomości marki odgrywa oczywiście ważną rolę, ale to, że „lepsza reputacja” jest tak wysoko na liście priorytetów jest dowodem na to, że wiele firm jest świadomych złożoności tego medium i stara się za jego pomocą osiągnąć bardziej wyrafinowane cele biznesowe” – dodaje Victor Benady.
W drugiej edycji badania PULSE respondenci skomentowali także obserwowaną rywalizację pomiędzy reklamą a public relations o przestrzeń mediów społecznościowych, przemieszczając ciężar odpowiedzialności w kierunku PR.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze cele aktywności w mediach społecznościowych
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)