eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeDziałania marketingowe w sklepie

Działania marketingowe w sklepie

2012-10-31 11:19

Przeczytaj także: ChatGPT to nie wszystko. Poznaj 6 najciekawszych narzędzi AI w marketingu


Z obłędem w oczach, z gazetką w ręku, przedzieramy się przez dżunglę sklepu, mieląc rękami po koszach i półkach i wrzucając do wózka wszystko, co napatoczy się naszym rozwartym, lecz rozbieganym ślepiom, bo nosi znamiona dobrej ceny lub nowości. Z półek zalecają się do nas niezliczone, nieznane nam często towary. Ileż z nich chciałoby się mieć! Są jak dziewczyny na plaży. Tylko że na nie nie mamy żadnej szansy, a tu prawie każdą rzecz możemy objąć w posiadanie. Wystarczy wrzucić ją do koszyka. To z powodu naszej żądzy i pazerności istnieją te monstrualne sklepy. Hipermarkety to hodowle ludzi w stanie dzikim, plantacje konsumentów i akceleratory wirów konsumpcji. Bez nich rynek byłby niczym, a dobrobyt nadal polegałby na własności ziemi i nieruchomości. Dzięki zaś szaleństwu kupowania dobrobyt to posiadanie sprzętu i nieustające nabywanie nowych produktów.

Uprawiając marketing w sklepie, musimy złapać w nasze sidła tego sklepowego szaleńca i wrzucić mu do koszyka nasz produkt w promocji. Może w tym pomóc widok nóg hostessy z wykałaczką, krzykliwa wywieszka albo loteryjka. „Gra w kosza” jest wszelako wcale niełatwa. Trzeba być ofensywnym, lecz nie wolno zapominać, że każdy klient lubi być panem swojego kosza i mieć wrażenie, że samodzielnie wybrał dla siebie towary.

Sądzę, że na dobry marketing w sklepie mają szansę tylko ci dostawcy, którzy wyrobili sobie w ciągu lat współpracy dobre i oparte na zaufaniu relacje z managementem danego punktu sprzedaży. Bez współpracy obu stron i wspólnego przekonania, że dana akcja ma sens, nic z niej nie będzie, oprócz nerwów, kosztów i frustracji. A podstawą dobrej współpracy jest nie tylko terminowość dostaw i płatności, lecz również dobra konstrukcja umowy. Działania marketingowe należy z góry przewidzieć i zdefiniować ich formy i sposób rozliczania w podstawowej umowie pomiędzy dostawcą a kupcem. Równie ważne jest wyczucie potrzeb marketingowych sieci handlowej, z którą współpracujemy, a więc w miarę zgodne uczestnictwo w jej projektach autopromocyjnych. Czasem warto opuścić cenę, skoro i kupiec obcina swą marżę. Sprawa może być wszak delikatna. Niestety, marketing w sklepie i zarządzanie cenami to dwie strony tego samego medalu, a właściwie tej samej sklepowej wojny.

Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2

oprac. : Jan Hartman / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: