Medialny ranking uczelni
2012-11-06 09:45
Studenci © Andres Rodriguez - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ranking szkół wyższych 2010
UniwersytetyWśród uniwersytetów klasycznych zdecydowanie najbardziej medialną szkołą w Polsce jest Uniwersytet Warszawski. W minionym roku akademickim (od 1 października 2011 do 30 września 2012) pojawiło się na jego temat ponad 44 tys. publikacji. W poprzednim rankingu przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w marcu, UW również zajmował pierwszą pozycję, ale zanotował wówczas niecałe 34 tys. publikacji.
Wyniki analizy pokazują wzrost zainteresowania szkolnictwem wyższym w ogóle. To efekt przeciągającego się kryzysu, w warunkach którego rozwój i edukacja jest jednym z kluczowych czynników jego przezwyciężania. Jednocześnie w dalszym ciągu to uniwersytety klasyczne są tym typem uczelni, które najbardziej przyciągają uwagę mediów. Pomimo licznych głosów mówiących o niedoborze inżynierów na polskim rynku pracy, uczelnie techniczne przegrywają z uniwersytetami. Z kolei Uniwersytet Warszawski jest najbardziej medialną szkołą wyższą w Polsce, niezależnie od kategorii.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji medialnych na temat polskich uniwersytetów klasycznych
W klasyfikacji uniwersytetów klasycznych – w porównaniu do poprzedniego rankingu – UW powiększył przewagę na Uniwersytetem Jagiellońskim. Trzecią pozycję utrzymał Uniwersytet Śląski, do którego bardzo zbliżył się poznański UAM. Czwarta lokata należy do lubelskiego UMCS, który zdystansował Uniwersytet Wrocławski.
Uczelnie ekonomiczne
Szkoła Główna Handlowa jest zdecydowanie najbardziej medialną uczelnią ekonomiczną w naszym kraju – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Liczba informacji medialnych na jej temat jest kilkukrotnie większa niż o innych publicznych szkołach wyższych tego typu. Drugie miejsce zajął Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, a trzecie Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
fot. Andres Rodriguez - Fotolia.com
Studenci
Pierwsze miejsce w medialnym rankingu uczelni jest odzwierciedleniem prestiżu szkoły, która wielokrotnie, przy najróżniejszych okazjach, jest przywoływana w środkach masowego przekazu. Dziennikarze piszą nie tylko o działalności edukacyjnej SGH, ale i wzmiankują jej nazwę, cytując naukowców, czy pisząc o wynikach ich badań. Wiele z artykułów dotyczy studentów i juwenaliów. Pojawiają się też doniesienia na temat inwestycji uczelni, nowych kierunków oraz aktywności naukowej.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji medialnych nt. uczelni ekonomicznych w okresie 1 października 2011 – 30 września
Łącznie w ciągu minionego roku akademickiego (1 października 2011 – 30 września 2012) o SGH pojawiło się w mediach ponad 15 tys. tekstów. Drugi, UE w Poznaniu, zanotował ich 3,8 tys., zaledwie o kilkadziesiąt więcej w porównaniu do UE w Krakowie. Poza podium znalazły się UE w Katowicach (2,9 tys.) i UE we Wrocławiu (2,7 tys.).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)