Medialny ranking uczelni
2012-11-06 09:45
Przeczytaj także: Ranking szkół wyższych 2010
Najczęściej występującą w mediach nazwą uczelni technicznej jest Politechnika Warszawska. W ciągu ubiegłego roku akademickiego (1 października 2011 – 30 września 2012) pojawiło się na jej temat aż 34 tys. publikacji w prasie, internecie oraz stacjach radiowych i telewizyjnych. Za nią znalazła się krakowska Akademia Górniczo-Hutnicza z wynikiem 19 tys. tekstów, a podium uzupełniła Politechnika Wrocławska (14 tys.).
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji medialnych nt. państwowych uczelni technicznych (1.10.2011 – 30.09.2012)
Wszystkie trzy uczelnie mają się czym chwalić, ponieważ osiągnięte przez nie wyniki medialne są znakomite. Politechnika Warszawska jest drugą najczęściej przytaczaną przez dziennikarzy nazwą szkoły wyższej w Polsce. Wyprzedził ją tylko Uniwersytet Warszawski. Jeżeli jednak wziąć pod uwagę same publikacje prasowe, plasuje się ona na miejscu pierwszym także i w tej klasyfikacji. Należy mieć świadomość, że duża przewaga nad resztą stawki wynika z zaangażowania w sport. Jej nazwa często pojawia się przy okazji doniesień na temat zespołu koszykarskiego AZS Politechnika Warszawska występującego w Tauron Basket Lidze oraz siatkarskiego o identycznej nazwie, rywalizującego w PlusLidze. Ten przykład pokazuje, że inwestycja w sport może przynosić naprawdę znaczące medialne korzyści. Nie ulega wątpliwości, że to zaangażowanie wpływa na wizerunek oraz samą świadomość marki uczelni.
Akademia Górniczo-Hutnicza w najświeższym rankingu wypadła zdecydowanie lepiej niż w poprzednim. Obecne niemal 19 tys. publikacji to o 52 proc. więcej niż przy okazji marcowego zestawienia. Trudno powiedzieć, jak kształtowałaby się klasyfikacja, gdyby AGH w równym stopniu co Politechnika Warszawska pojawiała się przy okazji wydarzeń sportowych. Pewne jest, że tak duży wzrost medialności budzi szacunek i z pewnością nie jest przypadkowy. Uczelnia umiejętnie wykorzystuje „modę” na rozwijanie umiejętności technicznych, jaka istnieje wśród kandydatów na studia. Wymienia się ją w kontekście sukcesów odnoszonych na polu naukowym. Duża część publikacji generowana jest dzięki cytowanym przez media pracownikom naukowym uczelni.
Z kolei Politechnika Wrocławska odnotowała wzrost na poziomie 26 proc. w porównaniu do zestawienia z marca, w którym także uzyskała miejsce trzecie. Dalsze pozycje należą do grupy pościgowej o podobnym wskaźniku medialności – Politechniki Śląskiej, Politechniki Gdańskiej, Politechniki Łódzkiej i Politechniki Poznańskiej. Kolejność ta nie zmieniła się w ciągu ostatniego półrocza. Awans zanotowała z kolei Politechnika Krakowska, która uplasowała się na 8. lokacie.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)