Rynek gier komputerowych oczami Polaków
2012-11-07 09:37
Przeczytaj także: Najpopularniejsze gry 2011
Co na to media?
Badanie przeprowadzone wśród internautów zostało zestawione przez twórców raportu z analizą wizerunku medialnego polskich producentów gier komputerowych. Podstawą analizy był monitoring ponad 6083 publikacji poświęconych polskim producentom gier komputerowych (3344 materiały w 2011 r. i 2739 w 2012 r.). Monitoringowi poddano publikacje internetowe oraz prasowe w dwóch porównywalnych interwałach czasowych 2011 i 2012 roku (sierpień, wrzesień, październik 2011 i lipiec, sierpień, wrzesień 2012 roku).
Analiza materiałów prasowych udowadnia, że gry komputerowe nie są już niszowym tematem, którym interesuje się tylko grupa najbardziej zagorzałych graczy. Media piszą o polskich grach i firmach, które je produkują. Ponad połowa materiałów dotyczy produktów, znajdziemy też więcej informacji biznesowych niż korporacyjnych. W obu monitorowanych okresach CD Projekt, City Interactive oraz Techland (czyli firmy, które wykazują zdecydowanie większą aktywność w komunikacji niż ich konkurenci) w sumie zgromadziły ok. 75% wszystkich publikacji.
fot. mat. prasowe
Polscy producenci gier komputerowych
Monitoringowi poddano publikacje internetowe oraz prasowe w dwóch porównywalnych interwałach czasowych 2011 i 2012 roku
Media piszą o polskiej branży gamingowej dużo i dobrze. W 2012 roku zwiększył się udział informacji o pozytywnym charakterze w stosunku do roku ubiegłego. Gaming i sukcesy polskich producentów to dla polskich dziennikarzy nadal ciekawy temat. Dla firm jest to odpowiedni moment na zintensyfikowanie komunikacji.
„Polska branża gamingowa i firmy, które ją tworzą, są na początku drogi do zbudowania pożądanego wizerunku w oczach Polaków. Pierwszy krok postawiono – eksperci i dziennikarze znają wartość polskich produkcji. Teraz czas dotrzeć do szerszych grup docelowych. Dobrze zaplanowana komunikacja da producentom gier przewagę nad konkurencją, zwłaszcza teraz – w momencie wprowadzenia dystrybucji cyfrowej, gdy kupno gry jest łatwiejsze niż kiedykolwiek” – mówi Grzegorz Miller, CEO w Monday PR.
Porównując wyniki badania społecznego i analiz medialnych zaprezentowanych przez Monday PR i SW Research można dostrzec rozdźwięk pomiędzy wizerunkiem medialnym polskiego rynku gier komputerowych a świadomością marek gamingowych i ich postrzeganiem przez respondentów. Z jednej strony mamy publikacje prezentujące polskie firmy produkujące gry w bardzo pozytywnym świetle. Z drugiej ugruntowany w świadomości przeciętnego Kowalskiego wizerunek polskiej gry jako gorszej od zagranicznych produkcji. Polscy producenci powinni podjąć wysiłek, by przekuć poprawę wizerunku na realny wzrost zysków z biznesu. Jako dobry start mogą uznać sprzyjające im analizy rynkowe.

1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)