Kadra zarządzająca w social media X 2012
2012-11-14 13:33
Bossowie o największej ekspozycji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media IX 2012
EnergetykaZ drugiego na pierwsze miejsce wśród najbardziej medialnych bossów branży energetycznej oraz na szczyt TOP 10 awansował Krzysztof Kilian, prezes PGE. Najbardziej do wzrostu medialności prezesa przyczyniła się rozpoczęta przez niego dyskusja na temat „łupki czy atom?”. Prezes Kilian twierdzi, że należy skoncentrować się tylko na jednym z projektów. Nie jest w tej opinii odosobniony.
Na drugim miejscu znalazła się Grażyna Piotrowska-Oliwa, kierująca PGNiG. Na medialną popularność Piotrowskiej-Oliwy miało wpływ m.in. zwycięstwo w rankingu najlepszych polskich menedżerek tygodnika Wprost.
Trzecie miejsce zajął Dariusz Lubera, dowodzący Tauronem. Lubera wspominany był w kontekście połączenia spółek Tauron Dystrybucja i Tauron Dystrybucja GZE oraz zakończenia ósmej edycji konkursu „Domy Pozytywnej Energii" skierowanego do domów dziecka z terenów działania spółki.
fot. mat. prasowe
Bossowie o największej ekspozycji
Bankowość
Po raz kolejny najczęściej obecną w mediach osobą z branży bankowej był Zbigniew Jagiełło, kierujący PKO BP. Punktem wyjścia wielu publikacji były plany ekspansji banku w regionie. Prezes PKO BP deklaruje zainteresowanie takimi kierunkami rozwoju jak Czechy czy Słowacja.
Na drugim miejscu znalazł się Cezary Stypułkowski (BRE Bank S.A.). Bardzo popularnym i angażującym wiele firm, a więc wielu prezesów, z kilku sektorów, była w październiku bankowość mobilna. Cezary Stypułkowski zabierał głos w sprawie współpracy mBanku, Orange i MasterCard.
Trzecie miejsce zajął Krzysztof Rosiński z Getin Noble. Kluczem do medialności prezesa Getin Noble było kupno części detalicznej Bank DnB Nord.
fot. mat. prasowe
Udział bossów w mediach wg branży
Paliwa
Najczęściej cytowanym i wspominanym bossem branży paliwowej w październiku był Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen. Sporym zainteresowaniem mediów cieszyło się Forum Gospodarcze Polska – Czechy, na którym Jacek Krawiec był jednym z reprezentantów świata biznesu.
Kierujący Lotosem Paweł Olechnowicz znalazł się na miejscu drugim. Najczęściej omawianym tematem była współpraca Lotosu z CalEnergy Resources – spółki chcą wspólnie wydobywać gaz z dna Bałtyku. CalEnergy Resources należy do holdingu MidAmerican Energy, kontrolowanego przez Berkshire Hathaway Inc. (BHI), na czele którego stoi jeden z najbogatszych ludzi na świecie - Warren Buffett – dla wielu dziennikarzy właśnie to nazwisko było najważniejszym elementem informacji.
Piotr Dziwok (Shell Polska) zajął trzecie miejsce.
fot. mat. prasowe
BUZZ o bossach
Ubezpieczenia
W październiku, po raz kolejny najczęściej cytowanym i wspominanym prezesem branży ubezpieczeniowej był Andrzej Klesyk, kierujący PZU. Spółka ma ok. 5 mld zł wolnych środków, które zamierza zwiększyć kredytem do 7,5 mld zł i przeznaczyć na przejęcia. „Jesteśmy zainteresowani każdym aktywem ubezpieczeniowym w regionie, które zostanie wystawione na sprzedaż” – deklaruje prezes Andrzej Klesyk.
Na drugim miejscu wśród szefów firm ubezpieczeniowych uplasował się Jarosław Parkot, dowodzący Wartą TUnŻ S.A. Główną przyczyną medialności spółki i jej prezesa w październiku było nowe logo, które jest symbolem zmian organizacyjnych w spółce.
Trzecia pozycja należy do Jacka Podoby, prezesa Grupy Europa S.A., która 23 października opuściła warszawski parkiet po 13 latach na GPW.
fot. mat. prasowe
Bossowie w mediach społecznościowych na przestrzeni miesięcy
Informacje raporcie:
Analizę wykonano na podstawie 2 691 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm (pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 31 października 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych. Materiały z mediów społecznościowych obejmują wyłącznie ogólnodostępne wpisy internautów.
Nina Olszewska,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)