Kiedy wysłać newsletter?
2012-11-19 08:58
Kiedy wysłać newsletter? © olly - Fotolia.com
Przeczytaj także: Marketing internetowy bardziej popularny
Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, zbadali o której godzinie i w jakie dni tygodnia najlepiej wysyłać newslettery, aby uzyskiwać najwyższe wskaźniki skuteczności z prowadzonych kampanii email marketingowych. Przeanalizowane w tym celu zostało ponad 16 milionów wiadomości wysłanych przez polskich użytkowników GetResponse.Wyniki badania wskazują, że najlepsze wyniki wiadomości osiągają w ciągu godziny po ich wysłaniu. W tym okresie otwieranych jest aż 22,6% wiadomości. A w kolejnych godzinach liczba otwieranych wiadomości systematycznie spada i w dwie godziny po wysłaniu oscyluje w granicach 6,2%, a w trzy godziny – 4,9%.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik otwarć wiadomości w zależności od czasu dostarczenia
Wiadomości wysyłane w godzinach wieczornych osiągają najwyższe wskaźniki otwarć. W szczególności okres pomiędzy godziną 21.00 i 22.00. Wiadomości wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 36,2%. Na wyróżnienie zasługuje również pora dnia w godzinach 19.00 i 20.00 – emaile wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 26,5%.
fot. mat. prasowe
Wiadomości wysyłane po 17.00
Z kolei, odbiorcy najchętniej otwierają wiadomości w godzinach 11.00 – 12.00 oraz 16.00 – 17.00.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik otwarć wiadomości w określonych porach dnia i nocy
W przypadku dni tygodnia, najlepiej wysyłać newslettery w niedzielę. Wiadomości wysłane w tym dniu uzyskały najwyższy wskaźnik otwarć na poziomie 28,5%. Kolejnym dniem, z nieco gorszym wynikiem, jest piątek ze wskaźnikiem otwarć na poziomie 24%. Jest to jednocześnie dzień, w którym odbiorcy najczęściej rezygnują z subskrypcji. Natomiast, dniem, w który odbiorcy najchętniej otwierają newslettery jest czwartek.
fot. mat. prasowe
W które dni tygodnia odbiorcy najchętniej otwierają newslettery?
“Wielu marketerów często zastanawia się kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze wyniki. Nasze badanie ma być dla nich małą podpowiedzią i wskazówką, którą mogą brać pod uwagę przy planowaniu kampanii email marketingowej. Analizując wyniki naszego badania warto zwrócić w szczególności uwagę na to, że zazwyczaj najwięcej emaili do przeczytania odbiorcy mają rano. Dlatego newslettery wysłane popołudniu mają większe szanse na to, że zostaną zauważone, otwarte i kliknięte”. – komentuje wyniki badania Piotr Krupa, Koordynator ds. PR w GetResponse.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)