Platforma Inotel w Energis
2005-05-10 01:14
Energis Polska i Inotel podpisały umowę o współpracy. Na jej mocy operator będzie mógł dostarczać klientom usługi telefonii internetowej w oparciu o platformę Inotel.
Przeczytaj także: Inotel szuka dilerów VoIP
Energis będzie oferował usługi telefonii internetowej za pośrednictwem swojej sieci partnerów, resellerów oraz samodzielnie. Firmy, które zdecydują się na podłączenie do platformy Inotel, będą mogły telefonować za pomocą specjalnych aparatów telefonicznych (tzw. IP Phone), bramek VoIP, do których można podłączyć dowolny aparat telefoniczny, lub przy pomocy słuchawek i mikrofonu podłączonych do komputera.W platformie zostały wykorzystane najnowsze rozwiązania firmy Global IP Sound, która jest m.in. dostawcą warstwy dźwiękowej popularnego oprogramowania do rozmów głosowych Skype. Dzięki temu jakość połączeń telefonicznych, realizowanych za pośrednictwem Inotela, nie odbiega od telefonii tradycyjnej.
„O wyborze Inotela na naszego partnera zadecydowała najlepsza na rynku jakość połączeń gwarantowana przez platformę tej firmy. Dzięki niej obsługiwane są największe miasta w Polsce z 11 stref numeracyjnych. Dodatkowo, w skład platformy Inotela wchodzą system billingowy, system CRM oraz panel dla klientów, który zastępuje tradycyjną centralkę telefoniczną i oferuje szereg dodatkowych usług” – powiedział Jarosław Mikos, Prezes Zarządu Energis Polska SA.
Te usługi to m.in. możliwość natychmiastowego dostępu do billingu oraz szczegółowych danych na temat rozmów telefonicznych (długość i koszt połączenia, z którego numeru było wykonywane i do kogo). Istnieje również możliwość zmiany strefy numeracyjnej. Oznacza to, że klienci mogą dzwonić np. z warszawskiego numeru lub odbierać połączenie na ten numer z dowolnego miejsca na świecie.
W standardzie oferowane są również takie usługi, jak odbieranie faxów i wiadomości z automatycznej sekretarki za pośrednictwem poczty elektronicznej, odczyt komunikatów przy pomocy syntetyzatora mowy, połączenia konferencyjne, ograniczenia połączeń wychodzących czy blokowanie niepożądanych numerów.
Panel dla klientów - zastępujący tradycyjną centralkę telefoniczną - jest dostępny wyłącznie dla autoryzowanych użytkowników za pośrednictwem dowolnej przeglądarki internetowej.
Przeczytaj także:
Dlaczego warto pokochać VoIP?
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl