eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaPolski Internet a premiery filmowe

Polski Internet a premiery filmowe

2012-11-23 13:22

Polski Internet a premiery filmowe

Kino © Deklofenak - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Czego internauci szukają w kinie? Zabawy czy wzruszeń, okazji do refleksji, pretekstu do wojny światopoglądowej czy tylko audiowizualnego tła do jedzenia popcornu? Sporo dowiedzieć się z można z analizy publikacji na temat filmów w mediach społecznościowych: w ciągu ostatnich trzech miesięcy najwięcej napisano o najnowszej odsłonie przygód agenta 007, spore zamieszanie wywołała historia Magika, wiele opinii zebrała też "Bitwa pod Wiedniem". W ostatnim tygodniu internauci podzieli się równo na tych, którzy z niecierpliwością lub niechęcią czekali na premierę "Zmierzchu" i tych, którzy woleli podyskutować o "Pokłosiu" - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.

Przeczytaj także: Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin

Licencja na przyciąganie uwagi i kolejny przebój z wampirami

„Skyfall” nie dał szans konkurencji – to obecnie najpopularniejszy film w sieci, a według użytkowników portalu filmweb.pl - numer 1 na liście filmów, które chcą zobaczyć. Od 1 września napisano o najnowszej odsłonie przygód Bonda 6,8 tys. razy. Przeważają pochlebne opinie, negatywne zaś są gaszone z reguły komentarzem, że jest to kino służące rozrywce, więc nie należy zbyt wiele po nim oczekiwać. Wielu internautów i internautek deklaruje, że Daniel Craig jest ich ulubionym odtwórcą roli agenta 007. Sporą sympatią cieszą się promująca film piosenka Adele oraz gadżety związane agentem 007. Kolejnego Bonda porównać można z innym, podobno ostatnim, powrotem na ekrany – ostatnią częścią sagi „Zmierzch”. Analiza publikacji przeprowadzona 21 listopada wykazała, że w ciągu tygodnia pojawiło się ponad 1,5 tys. publikacji na temat tego filmu. Ma to związek oczywiście z premierą, która miała miejsce 16 listopada. Na te liczne publikacje złożyły się zarówno pierwsze wrażenia fanów sagi po obejrzeniu filmu, jak i informacje dotyczące prywatnych relacji odtwórców głównych ról.

fot. mat. prasowe

Premiery filmowe, o których najgłośniej było w sieci

W ciągu ostatnich trzech miesięcy najwięcej napisano o najnowszej odsłonie przygód agenta 007, spore zamieszanie wywołała historia Magika, wiele opinii zebrała też „Bitwa pod Wiedniem”.


Polski film, czyli musi być awantura

W zestawieniu 10 najczęściej opisywanych filmów jesieni znalazły się cztery tytuły polskie lub przynajmniej częściowo polskie – „Jesteś bogiem”, „Bitwa pod Wiedniem”, „Pokłosie” i „Obława”. Internetowe dyskusje na temat filmów wyglądają zupełnie inaczej w odniesieniu do produkcji polskich i zagranicznych. O tyle, o ile zdania na temat Bonda czy wampirów bywają podzielone, co jest naturalne, o tyle polskie filmy wywołują nieraz niemal wojny ideologiczne w sieci. „Jesteś bogiem” zebrał skrajne opinie, te negatywne pojawiły się w wielu odmianach – wypowiedzi internautów podzielić można na krytyczne ogólnie oraz na te, które koncentrują się na wytykaniu błędów autorowi scenariusza. Częste stało się też licytowanie, kto jest większym fanem hip-hopu i Paktofoniki, kto słyszał o zespole i znał jego twórczość na długo przed filmem, kto się na tym wychował, a kto się tylko przelotnie zainteresował sprawą w związku z filmem.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: