Rynek reklamy - prognozy
2012-12-02 00:10
Smartfon © peshkova - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
Prognozowane wydatki na reklamę w internecie w USA osiągną poziom 64,54 miliarda dolarów w 2012 roku, a w 2016 wzrosną do 73,05 miliarda. Największe zmiany zajdą w sektorze marketingu mobilnego. Tam wydatki na reklamę wzrosną z 2,61 miliarda do 11,87 miliarda dolarów. - Reklamodawcy widzą coraz większy potencjał w kanale mobilnym. Wiąże się to z coraz większą dostępnością telefonów z dostępem do internetu. Jednak nie tylko smartfony są ważne z punktu widzenia marketerów. Duży ruch generują również tablety. To właśnie przy ich pomocy coraz częściej surfujemy w sieci – mówi Jakub Maj, dyrektor sprzedaży w zanox na Europę Centralna i Wschodnią. Prognozy mówią też o zmianie upodobań reklamodawców w kwestii tradycyjnej reklamy w internecie (display). Według eMarketera, zmniejszy się znaczenie tradycyjnych formatów i płatnych kampanii w wyszukiwarkach. Zyska za to reklama wideo, która już teraz jest szeroko wykorzystywana. Z badań wynika, że przeznaczane na nią wydatki wynoszą już teraz 7,9 procenta z całości. W ciągu najbliższych 4 lat mają zwiększyć swój udział do 14,5 procent.fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę w USA
Prasa coraz mniej atrakcyjna dla reklamodawców
Najbardziej ucierpi jednak prasa, która już teraz odczuwa skutki zmniejszenia wydatków na reklamę. Wartość amerykańskiego rynku reklamy prasowej zostanie obniżona z 35,84 mld do 31,5 miliardów dolarów do 2016 roku. Co ciekawe, najmniej stracą magazyny. Spadek w tym segmencie wyniesie zaledwie 50 milionów dolarów. Dużo bardziej natomiast ucierpią gazety codzienne. Wydatki w tym segmencie zmaleją prawie o jedną czwartą - z 20,69 do 16,4 miliarda dolarów. Nie oznacza to jednak definitywnego końca tytułów prasowych. Już teraz zdecydowana większość gazet ma swoje wydania internetowe.
Rynek reklamy radiowej też nie ma zbyt wielu powodów do optymizmu. Jego wartość również powoli spada. W ciągu najbliższych 4 lat wydatki na promocję za pośrednictwem tego medium wzrosną tylko o niecały miliard dolarów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)