Reklama nieruchomości - wizualizacje
2012-12-12 10:13
Projekt domu © psynovec - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak wybrać projekt domu?
Grafika 3D w nieruchomościachBez względu na towar czy też usługę, którą pragnie się sprzedać, niezwykle ważną rolę odgrywa ich odpowiednia prezentacja. Możliwość dokładnego obejrzenia produktu jak i rozwiązań jakie on oferuje, ma duży wpływ na decyzję klientów. Rynek deweloperski stanowi branże, w której zasada ta mogła wydawać się trudna do realizacji. Jak bowiem efektownie pokazać budynek, który istnieje tylko w planach projektowych, czy też obecnie jest w stanie surowym? Pomoc w tej kwestii zaoferowała nowoczesna grafika komputerowa. Stanowi ona źródło znakomitych rozwiązań, za pośrednictwem których doskonale da się wizualizować każdego rodzaju projekty, bez względu na ich wielkość czy też przeznaczenie.
Inwestor odwiedzając dziś dewelopera, oprócz stosownych planów projektowych i wyliczeń, otrzyma wizualne prezentacje inwestycji. Przygotowane przez profesjonalnych grafików wizualizacje, dają sposobność aby bliżej zapoznać się z oferowanymi przez dane biuro nieruchomościami. Możliwość obejrzenia wnętrz razem z meblami, rozmieszczenia okien czy też zewnętrznego kształtu budynku, działa na wyobraźnie bardziej, niż wspomniane plany i szkice projektowe.
Sposoby na prezentacje
Wizualizacja architektury stanowi formę prezentacji, która jest najczęściej wykorzystywana w branży developerskiej. Przygotowane w grafice 3D wizualizacje wnętrz, budynków czy też przestrzeni, obrazują ich przyszły wygląd. Dzięki temu, klient może dokładniej zapoznać się z rezultatem prac projektanta, jak i w razie konieczności, zasugerować potrzebę zmian bądź nowych rozwiązań.
Bardziej zaawansowaną metodą na prezentowanie powstających obiektów są animacje architektoniczne. Mają one formę krótkich filmów, do których tworzenia wykorzystuje się obiekty 3D, łączone za pomocą specjalnych technik montażowych. Animacje wykorzystywane są w głównej mierze w wypadku większych przedsięwzięć architektonicznych. Pozwalają one bowiem na efektowniejszą prezentacje rozbudowanych planów projektowych. Rozmieszczenie budynków, terenów zielonych lub też obiektów małej architektury za pomocą komputerowych animacji architektonicznych, pozwala zarówno deweloperowi jak i inwestorowi lepiej zapoznać się z projektem.
Rozwiązaniem, które bardzo dobrze sprawdza się w przypadku prezentacji obiektów, a w szczególności ich wnętrz, są wirtualne wycieczki. O ile w sytuacji wirtualnych wycieczek stosowanych w promocji obiektów już istniejących, stosuje się zdjęcia miejsc rzeczywistych, to wirtualny spacer, po jeszcze nie wybudowanym budynku, tworzony jest w oparciu o obrazy 3D. Powstają one na podstawie projektu architektonicznego danego budynku. Scalone w zbiór panoram 360 stopni, umożliwią interaktywny spacer po poszczególnych wnętrzach nieruchomości.
Każda z powyższych metod wizualizacji, swoją efektowność zawdzięcza realizmowi, który dzięki nowoczesnym technikom graficznym jest możliwy do osiągnięcia. Znakomicie odwzorowana tekstura materiałów, oświetlenie w zależności od pory dnia bądź też ogromna liczba obiektów, typu kwiaty czy krzewy, to narzędzia, które dają szanse na niemal fotograficzną prezentację wnętrz obiektów, jak i ich otoczenia.
fot. psynovec - Fotolia.com
Projekt domu
Dlaczego warto?
Biuro nieruchomości, które pragnie skutecznie promować swoje oferty, nie może przejść obojętnie obok rozwiązań, jakie udostępniają graficzne prezentacje nieruchomości. Wizualizacje architektoniczne bądź też wirtualne spacery, pozwalają atrakcyjnie zaprezentować klientom sprzedawane obiekty. Stateczne obrazy wykonane w technice 2D, stanowią mało efektowny jak i mało precyzyjny sposób prezentacji. Im bardziej wizualizacja będzie realistyczna i fachowa, tym bardziej klient będzie skłonny zainwestować w dany projekt.
Wizualizacje nieruchomości sprawiają, że zarówno deweloper, jak i klient, mają lepszy wgląd w obiekt. Pierwszy ma okazję lepiej przygotować ofertę sprzedaży budynku, bliżej poznając jego zalety i wady. Drugi natomiast, za pomocą technologii 3D, może precyzyjniej przyjrzeć się projektowanym wnętrzom i w zależności od sytuacji, dokonywać w nich zmian. Oszczędzić to może rozczarowań, gdy budynek będzie już stał, a przeprowadzenie ulepszeń nie będzie możliwe lub też pociągnie za sobą dodatkowe wydatki.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
sundio123 / 2015-03-08 23:01:58
Niezależnie czy chcemy sprzedawać nieruchomość samodzielnie czy przez agencję, zdecydowanie jestem za podążaniem za obecnie wyznaczonym przez teleinformatyczne technologie kursem rozwoju rynku nieruchomości. Skupiając się już na samej wizualizacji 3D czy wirtualnych wycieczkach po oferowanych nieruchomościach dzięki tego typu rozwiązaniom sprzedający i kupujący uzyskują wymierne korzyści jak np. większe zainteresowanie ofertą, atrakcyjność, trafniejsza ocena nieruchomości pod kątem wymogów oferty co do indywidualnych potrzeb estetycznych oraz funkcjonalnych. Rozmawiając o tego typu rozwiązaniach nie możemy jednak zapomnieć o właściwym jak nie kluczowym zagadnieniu jakim jest marketing nieruchomości, mam tu na myśli takie rozwiązania jak www landing page, social media, Ad Words, programy partnerskie generujące bezpośrednich kupujących - bo przecież o nich nam chodzi :) W internecie można znaleźć wiele pomocnych materiałów np. jak tworzyć kampanie reklamowe na fb, targetować właściwych odbiorców przekazu itp. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach żeby samemu poprowadzić sprzedaż swojej nieruchomości, a też nie chcesz płacić prowizji pośrednika nieruchomości polecam rozwiązania serwisu www.DOMsello.pl [ odpowiedz ] [ cytuj ]