Media społecznościowe: wykorzystanie w PR
2012-12-13 11:23
Przeczytaj także: Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
Nie zmieniła się też znacznie hierarchia oczekiwań co do efektów dialogu via social media z interesariuszami. W dalszym ciągu na szczycie znajduje się „wzrost świadomości marki”. Badani tym razem nieco większy nacisk położyli na dotarcie do określonych grup i zwiększony „buzz” na swój temat. Budowanie lojalności klientów spadło kilka oczek w dół. Wśród efektów o najmniejszej wadze nadal jest wzrost sprzedaży.
fot. mat. prasowe
Oczekiwane efekty komunikacji
Badani tym razem nieco większy nacisk położyli na dotarcie do określonych grup i zwiększony „buzz” na swój temat.
Gdzie ten kryzys?
Niewiele ponad połowa badanych uważa, że ich obecność w sieci powinna ułatwiać zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Ale tylko jedna czwarta specjalistów jest na taki moment przygotowana, ma spisane zasady i scenariusze komunikowania się przez internet w przypadku kryzysu. I jest to wynik gorszy niż rok wcześniej. Czy możemy z tego wnioskować, że specjaliści już tak pewnie się czują w kontaktach via internet, że nie potrzebują manuali kryzysowych? A może środowisko w sieci jest tak różnorodne, płynne i zmienne, że nie da się, nie warto spisywać zasad komunikacji? W ciągu roku pojawiło się też sporo doniesień o „słomianych kryzysach” w social mediach, które owszem, wybuchały nagle i miały gwałtowny przebieg, ale równie szybko się kończyły. Więc może po prostu nie warto? – komentuje Grabarczyk -Tokaj.
fot. mat. prasowe
Komunikacja w kryzysie
Niewiele ponad połowa badanych uważa, że ich obecność w sieci powinna ułatwiać zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Ale tylko jedna czwarta specjalistów jest na taki moment przygotowana
Pytano też o opinie na temat skuteczności różnych narzędzi komunikacji, które oferuje nam internet. Okazuje się, że podobnie jak rok wcześniej, podstawą pozostaje stara dobra i sprawdzona (oby tylko przyjazna użytkownikowi i bogata w przydatne informacje) firmowa strona internetowa. Za nią uplasowały się publikacje w portalach internetowych, obecność w społecznościówkach z własnym profilem oraz tradycyjny newsletter. Prowadzenie firmowego bloga i mailing miały natomiast więcej wskazań niż wpisy na forach.
fot. mat. prasowe
Jakie narzędzia są skuteczne?
Okazuje się, że podobnie jak rok wcześniej, podstawą pozostaje stara dobra i sprawdzona firmowa strona internetowa.
Informacje o badaniu
Badanie ankietowe „Media społecznościowe: wykorzystanie w PR” zostało zrealizowane w czerwcu 2012 przez Kompas Social Media i Instytut Monitorowania Mediów przy współpracy portalu branżowego PRoto.pl. Ten sam zespół przygotował również pierwszą edycję badania, która odbyła się w kwietniu 2011 r. Próba w 2012 roku liczyła 101 osób i miała charakter nielosowy. Kobiety stanowiły 78 proc. respondentów, większość badanych miała między 26 a 35 lat i zajmowała stanowisko specjalistyczne. Ponad połowa ankietowanych pracuje w działach PR w firmach prywatnych.
![Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych [© pixabay.com] Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kryptoreklama/Olimp-Laboratories-ukarany-za-kryptoreklame-w-mediach-spolecznosciowych-254490-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)