Pokolenie Y a zwyczaje internetowe
2012-12-14 10:20
Przeczytaj także: Rola Internetu w życiu codziennym
Są wszędzie! Smartfony używa się wszędzie, nawet w tych najbardziej prywatnych miejscach. Czas jest elastyczny: dla Pokolenia Y nie ma wyraźnie ustalonej granicy pomiędzy czasem pracy a czasem prywatnym - oba zmieszały się i nachodzą na siebie dniem i nocą.
- W Polsce aż 4 z 5 respondentów używa smartfonów w łóżku, co też pokrywa się ze średnią światową.
- Ponad jedna trzecia respondentów używa smartfony w łazience.
- W skali światowej prawie połowa respondentów (46 procent) stwierdziła, że piszą wiadomości tekstowe, maile i sprawdzają portale społecznościowe podczas posiłków z rodziną i przyjaciółmi.
W Polsce jednak ten odsetek jest niższy - około 20 procent. Co ciekawe, podobny odsetek (23 procent) zanotowano w Japonii.
- Niebezpieczne jest to, że prawie jedna osoba na pięć przyznaje się do pisania SMS-ów podczas jazdy samochodem, zarówno w Polsce jak i na świecie.
Nie tylko wiadomość tekstowa i mailowa: Rewolucja Aplikacji
- Prawie 70 procent respondentów Pokolenia Y potwierdziło znaczenie aplikacji mobilnych w ich codziennym życiu, podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wyniósł 44 procent.
- 42 procent respondentów potwierdziło, że głównie korzystają z aplikacji mobilnych dla gier i rozrywki, zaś 35 procent wykorzystuje aplikacje mobilne do pracy.
Jak wiele aplikacji potrzebujemy? Zaskakująco niska liczba spośród wszystkich aplikacji pobieranych codziennie jest wykorzystywana na bieżąco.
- Większość polskich respondentów Pokolenia Y (79 procent) zgłosiło użycie mniej niż 10 aplikacji regularnie, co można wytłumaczyć relatywnie niskim stopniem korzystania ze smartfonów i tabletów, zjawisko, które szybko może się zmienić wraz ze wzrostem współczynnika stosowania tych urządzeń.
- W skali światowej - tylko jeden na czterech (24%) ankietowanych korzysta od 10 do 25 aplikacji 60 procent respondentów potwierdza zastosowanie mniej niż 10 aplikacji
Przyjaźń w internecie wobec przyjaźni rzeczywistej: społeczność internetowa nie zna granic geograficznych ani też strefy czasowej.
- Dwie trzecie respondentów z całego świata potwierdziło spędzenie takiej samej lub większej ilości czasu na zawiązanie stosunków towarzyskich w internecie z przyjaciółmi niż osobiście w rzeczywistości.
- W Polsce spędzanie osobiście czasu z przyjaciółmi to wciąż najpopularniejszy sposób utrzymywania kontaktów towarzyskich. 56% respondentów potwierdziło, że preferuje właśnie tę formę. 23 procent zaś – wybiera kontakt towarzyski w sieci. 21 procent deklaruje że tyle samo czasu poświęca na taki kontakt zarówno osobiście, jak i on line.
- Jednak jest różnica jeżeli chodzi o płeć: 38 procent mężczyzn na całym świecie spędza więcej czasu z przyjaciółmi osobiście niż w internecie w porównaniu do 29 procent kobiet.
Czy smartfony zastąpią laptopy w pracy?
W wielu częściach świata smartfony obecnie rywalizują z laptopami będąc pojedynczym najbardziej pożądanym urządzeniem wśród 18-30 latków. Jest on postrzegany jako najbardziej uniwersalny i najbardziej kompaktowy.
- Gdyby respondenci z 18 krajów mieli wybierać tylko jedno urządzenie, to jedna trzecia z nich preferowałaby smartfona, natomiast nieco więcej niż jedna trzecia wybrałaby laptopy.
- Z globalnego punktu widzenia smartfony przewyższyły komputery stacjonarne jako urządzenie preferowane w miejscu pracy.
-
Smartfony oceniono jako urządzenie dwukrotnie bardziej popularne od komputera stacjonarnego
i trzykrotnie bardziej popularne od tableta. - W Polsce, odpowiadając na pytanie "gdybyś miał wybrać tylko jedno urządzenie, co byś wybrał", 65 procent respondentów nadal głosowałoby na laptopa, prawie taki sam procent (12 i 11 procent) wybrałoby tablet lub smartfona, zaś tylko 9 procent komputer stacjonarny.
- Tablety zostały wyróżnione jako preferowane urządzenia Pokolenia Y w Brazylii, podczas gdy w Korei Południowej, 54 procent respondentów preferowała smartfona.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)