Pokolenie Y a zwyczaje internetowe
2012-12-14 10:20
Przeczytaj także: Rola Internetu w życiu codziennym
Dla pokolenia "będącego zawsze w sieci", pojedyncze urządzenie mobilne w zupełności wystarczy - czy to osobiste czy też będące własnością firmy. To z kolei stanie się wyzwaniem dla specjalistów IT, którzy muszą chronić aktywa firmy i informacje.
- Chociaż dwoje na pięć (40 procent) ankietowanych podaje, że polityka ich firmy zabrania używania urządzeń firmowych do jakiejkolwiek działalności niezwiązanej z pracą, to aż 3/5 (71 procent) ankietowanych na całym świecie, że nie zawsze przestrzegają polityki firmy. Polska młodzież - podobnie jak ich rówieśnicy w Indiach i Japonii - wydaje się mieć większy szacunek dla polityki firmy, na co wskazuje znacznie niższy współczynnik (44 procent) w Polsce.
- Dwie trzecie respondentów (66 procent) uważa, że "pracodawcy nie powinni śledzić pracy w sieci pracowników - gdyż to nie jest ich sprawa."
- Specjaliści od technologii informatycznej wiedzą, że wielu pracowników nie przestrzega zasad, ale nie do końca wiedzą jak szeroko rozprzestrzeniony jest ten problem: około połowa specjalistów IT na całym świecie oraz w Polsce uważa, że ich pracownicy przestrzegają polityki nie wykorzystywania urządzeń firmowych do użytku osobistego.
Zakupy w sieci – globalny trend PokoleniaY
- Dziewięć na dziesięciu ankietowanych PokoleniaY potwierdziło dokonywanie zakupów w sieci, wskaźnik ten jednak wśród polskich respondentów okazał się jeszcze wyższy i wyniósł blisko 100 procent.
- W Polsce połowa respondentów potwierdziła, że podczas robienia zakupów w sieci regularnie polega na opinii klientów; pozostałe 24 procent sporadycznie sprawdza opinie pojawiające się w sieci.
- Globalnie pięćdziesiąt siedem procent respondentów - w Polsce 69 procent - chętnie podaje adres e-mail w internetowych witrynach sklepowych oraz innych serwisach w celu otrzymania powiadomień o promocjach i sprzedażach. Jednakże respondenci pozostają nieufni wobec podawania znacznie większej ilości informacji - tylko niektórzy podają numer telefonu, adres domowy lub inne dane osobowe.
Napędzanie światowych danych
- Prawie 90 procent respondentów - średnia zarówno na całym świecie jak i w Polsce - wrzuca zdjęcia do internetu celem ich udostępnienia lub przechowania na stronach internetowych.
- 62 procent respondentów przesyła filmy wideo celem ich udostępnienia lub przechowania na stronach internetowych - w Polsce liczba ta jest równa 50 procentom.
- Patrząc na świat: 87 procent respondentów ma konto na Facebooku (81 procent polskich respondentów),
- 41 procent respondentów aktualizuje swoje konto na Facebooku co najmniej raz dziennie, zaś jeden respondent na pięciu aktualizacje swoje konto na Facebooku kilka razy dziennie. W Polsce, jednak tylko 10 procent respondentów potwierdziło aktualizację swojej strony na Facebooku przynajmniej raz dziennie.
- W skali światowej - 56 procent respondentów ma konta na Twitterze z czego 21 procent "tweetuje" przynajmniej raz dziennie. Popularność tego portalu społecznościowego jest w Polsce znacznie niższa. 76% ankietowanych w naszym kraju nie ma w ogóle konta na Twitterze ????
Informacje o badaniu
Trzeci raport w rocznej serii 2012 Cisco Connected World Technology Report został zlecony przez firmę Cisco i przeprowadzony przez InsightExpress, niezależną firmę badającą rynek z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Globalne badanie składa się z dwóch ankiet: jedna skupia się na studentach szkół wyższych i pracownikach w wieku od 18 do 30 lat, druga ankieta skupia się na specjalistach z dziedziny informatyki. Na każdą ankietę składa się 100 respondentów z każdego z 18 krajów, co daje łącznie 3.600 respondentów. Wśród 18 krajów znalazły się: Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk, Brazylia, Argentyna, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Holandia, Rosja, Polska, Turcja, Republika Południowej Afryki, Indie, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Australia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)