Najlepsze centra handlowe
2012-12-18 10:47
Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami
Polskie centra handlowe starają się na 78,1%
Tajemniczy klienci zbadali zarówno ogólną organizację, funkcjonalność i atmosferę panującą w centrach handlowych, jak i organizację oraz funkcjonowanie parkingów. Ocenie poddano też wygląd i kompetencje pracowników wybranych punktów Strefy Zakupów i Strefy Gastronomicznej oraz obsługę w delikatesach/supermarketach na terenie danego punktu.
Średni ogólny wynik osiągnięty we wszystkich badanych centrach handlowych wyniósł 78,1%.
Najlepiej oceniono Centrum Handlowe Reduta w Warszawie, które uzyskało aż 90,8% możliwych do zdobycia punktów. Dwa kolejne miejsca na podium należą się Centrum Handlowemu Promenada w Warszawie (90%) oraz Galerii Olimp w Lublinie (88,9%). Dla porównania – najsłabiej ocenione centrum osiągnęło 64,5%.
fot. mat. prasowe
Najlepsze 5 wyników - średni wynik ogólny
Centrum dobrze zorganizowane? Nie zawsze!
W pierwszej kolejności ocenie poddano:
- Aspekty komunikacyjne (oznakowania, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi, bliskość przystanków komunikacji miejskiej i postoju taksówek);
- Wygląd (otoczenie zewnętrzne, czystość, dostępność koszy na śmieci itp.);
- Toalety (oznaczenie, czystość, wyposażenie);
- Funkcjonalność (plany, oznakowania, windy/schody, miejsca do siedzenia, kącik dla dzieci, szatnie, szafki/skrytki itp.);
- Atmosferę (muzyka, głośność komunikatów, temperatura);
- Punkt Informacyjny – jeżeli był dostępny (wygląd punktu oraz prezencja i kompetencje pracownika).
Średni ogólny wynik osiągnięty w tej kategorii badania to 85,9%, z tym że najlepiej oceniono wygląd centrów handlowych (95,9%), a najsłabiej ich funkcjonalność (80,4%).
Centra handlowe straciły punkty przede wszystkim za brak Punktu Informacyjnego (niemal co drugie go nie posiadało), a także za brak miejsc, gdzie rodzice mogliby zostawić pod opieką dzieci. Kolejne, negatywnie ocenione, elementy to brak klarownych oznakowań na planach (np. ‘tu jesteś’ lub podobnych), komunikaty o nieodpowiedniej głośności (zbyt głośne/zbyt ciche) lub powtarzane zbyt często (irytujące), a także brudne i nieprzyjemnie pachnące toalety.
fot. mat. prasowe
Organizacja i funkcjonowanie – ogólny wynik w poszczególnych kategoriach
Najlepszy wynik w kategorii dotyczącej organizacji i funkcjonowania centrum osiągnęły: CH Alfa Gdańsk (96,7%), CH Platan w Zabrzu (95,4%) i Galeria Krakowska (94,8%). Najsłabiej ocenione centrum uzyskało wynik 70%.
fot. mat. prasowe
Najlepsze 5 wyników - organizacja i funkcjonowanie
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)