Najlepsze centra handlowe
2012-12-18 10:47
Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami
Ważne dla zmotoryzowanych!
Dojazd do centrum handlowego oraz organizacja parkingów to kolejne elementy, które oceniali tajemniczy klienci. Pod uwagę wzięto m.in. oznakowanie dojazdu i wyjazdu z centrum, dostępność miejsc parkingowych, w tym – przeznaczonych dla niepełnosprawnych i matek z dziećmi, działanie automatów biletowych oraz to, czy nieprzekroczenie określonego czasu powoduje brak opłaty za parking.
Średni ogólny wynik osiągnięty w tej kategorii badania to 79,1%.
Zarówno parking kryty, jak i zewnętrzny, oceniono na podobnym poziomie (odpowiednio: 74,2% i 71,9%). Więcej punktów centra zdobyły za oznakowanie wyjazdu (95,1%) niż dojazdu (77,6%).
Jadąc do centrum, niemal połowa klientów nie zauważyła żadnych znaków wskazujących na to, że zbliżają się do punktu handlowego. Gdy już dojechali, raczej bez problemu znaleźli wjazd na parking.
W przypadku parkingu krytego (wewnątrz budynku), klienci raczej nie mieli problemów ze znalezieniem miejsca, parking był czysty, bez nieprzyjemnych zapachów, w większości przypadków miał też oznakowane miejsca dla niepełnosprawnych i oferował bezpłatny czas postoju. Niestety, jedynie 31,3% klientów znalazło miejsca dla matek z dziećmi, a tylko 1/3 słyszała muzykę. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku parkingu zewnętrznego, z tym że miejsca dla matek z dziećmi były widoczne tylko w 27,9% przypadków.
Wyjeżdzając z centrum wszyscy klienci bezproblemowo znaleźli wyjście na parking i drogę wyjazdową. Większość wysłanników nie miała także trudności z odszukaniem swojego samochodu (93,6%).
Najlepszy wynik w kategorii dotyczącej parkingu osiągnęły: Centrum Handlowe Reduta Warszawa (100%), Centrum Handlowe Arkadia Warszawa (96,9%) i Galeria Jurajska w Częstochowie (94,4%). Najsłabiej ocenione centrum osiągnęło wynik 50%.
fot. mat. prasowe
Najlepsze 5 wyników – kategoria Parking
Najlepszy wynik w kategorii dotyczącej parkingu osiągnęły: Centrum Handlowe Reduta Warszawa (100%), Centrum Handlowe Arkadia Warszawa (96,9%) i Galeria Jurajska w Częstochowie (94,4%).
Jakość obsługi w Strefie Zakupów
Poddając ocenie Strefę Zakupów, klienci skupili się na dwóch aspektach: wyglądzie i czystości wybranego do badania sklepu oraz kompetencjach i uprzejmości pracowników.
Średni ogólny wynik w tej kategorii to jedynie 65%. Badane punkty najwyższą notę uzyskały za wygląd sklepu i prezencję pracowników (94,8%), a najniższą - za obsługę (49%).
Sklepy straciły punkty ze względu na fakt niezauważenia klientów w ciągu 30 sekund od ich wejścia (5 na 10 przypadków). Pracownicy nie mówili też o cechach/korzyściach wybranych produktów (55,6%), nie proponowali dodatkowych produktów (tylko 19,2% pozytywnych odpowiedzi), nie próbowali też zachęcić klientów do zakupu (43,7%) czy zaprosić do ponownej wizyty (43,7%).
Niezależnie od tego, aż pięciu centrach handlowych sklepy spełniły oczekiwania klientów w co najmniej 90% - były to sklepy w następujących centrach: CH Targówek Warszawa (96,7%), CH Platan Zabrze (95%), Galeria Olimp Lublin (91,7%), CH Promenada Warszawa oraz CH Ster Szczecin (90%). Najsłabszy wynik w tej kategorii badania to jedynie 30%.
fot. mat. prasowe
Najlepsze 5 wyników – Strefa Zakupów
Średni ogólny wynik w tej kategorii to jedynie 65%. Badane punkty najwyższą notę uzyskały za wygląd sklepu i prezencję pracowników (94,8%), a najniższą - za obsługę (49%).
![Powierzchnie handlowe w rozkwicie [© .shock - Fotolia.com] Powierzchnie handlowe w rozkwicie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/centra-handlowe/Powierzchnie-handlowe-w-rozkwicie-153116-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)