Branża farmaceutyczna - nastroje 2012
2012-12-23 00:30
Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna bez optymizmu
Recepta na trudne czasy
Jak poradzą sobie aptekarze? 42% badanych deklaruje, że w obliczu pogorszenia finansów swojej apteki sięgnie po oszczędności do własnej kieszeni. 39% respondentów zdecyduje się na zwolnienie personelu ze swojej apteki. Aż 24% aptekarzy twierdzi, że w takiej sytuacji konieczne będzie zamknięcie apteki.
Wsparcie biznesowe szansą na ratunek
Choć mijający rok był już bardzo trudny, w prognozach farmaceutów nie widać niemal żadnych nadziei na poprawę sytuacji. Wręcz przeciwnie – właściciele aptek spodziewają się dalszego pogorszenia koniunktury i zmniejszenia opłacalności prowadzenia biznesu. Na czyją pomoc mogą liczyć? Okazuje się, że największe oparcie dla aptek stanowią hurtowi dystrybutorzy. Blisko połowa właścicieli (aż 45%) dobrze lub bardzo dobrze ocenia wsparcie, na jakie może liczyć ze strony dystrybutorów w prowadzeniu swojego biznesu. O połowę mniej właścicieli aptek dobrze ocenia pod tym względem producentów leków i izby aptekarskie.
"Cieszy nas dobra ocena za współpracę, jaką aptekarze przyznali w badaniach dystrybutorom. To ważny sygnał, że nasza oferta trafia w ich potrzeby – mówi Grzegorz Dzik, Wiceprezes Zarządu NEUCA. Filozofia naszego działania opiera się na wspieraniu niezależnych aptek, a strategicznym założeniem NEUCA jest nieposiadanie własnych aptek. Jako jedyny dystrybutor dostarczamy leki do wszystkich aptek w Polsce, znamy naszych klientów i wiemy, jak ich wspierać. Aptekarze mogą na nas liczyć zarówno pod względem atrakcyjnych ofert na zakup leków, ale i kompleksowego wsparcia na różnych płaszczyznach ich biznesu" – dodaje Wiceprezes.
O badaniu
Badanie „Barometr Nastrojów Farmaceutów”, realizowane na zlecenie Grupy NEUCA, ma na celu cykliczne monitorowanie wskaźnika optymizmu w tej grupie zawodowej. I edycję badania zrealizowano w listopadzie 2011 roku.
„Barometr Nastrojów Farmaceutów” to badanie o zasięgu ogólnopolskim, zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie Grupy NEUCA w dniach 8-30 listopada 2012, metodą wywiadów telefonicznych w grupie 375 właścicieli lub współwłaścicieli aptek niezależnych. Próba adresowa, losowa.
Przeczytaj także:
Reklama leków nie trafia w target?
![Reklama leków nie trafia w target? [© Patryk Kosiński - Fotolia.com] Reklama leków nie trafia w target?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-farmaceutyczna/Reklama-lekow-nie-trafia-w-target-145289-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
branża farmaceutyczna, badania przedsiębiorców, nastroje przedsiębiorców, farmaceuci, apteki
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)