Reklama w motoryzacji IV 2005
2005-05-17 12:25
W kwietniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 53 mln 20 tys. zł - informuje Instytut Samar. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 50 mln 659 tys. zł.
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji IX 2006
Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła telewizji (18,9 mln zł), a dalej uplasowały się gazety (17,9 mln zł), magazyny (11,1 mln zł) oraz radio (5,1 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów w kwietniu stanowiły 6,2 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w kwietniu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,9 procent.W pierwszych czterech miesiącach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (202 mln 140 tys. zł) stanowił 6,5 procent wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 4,9 procent.
W porównaniu z danymi w kwietniu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o 4,7 procent, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 13 tys. 236 (+26,8 proc.). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały gazety (+69,4 proc.) przy spadku liczby emisji do 1.442 (-16,4 proc.). Dla porównania, w telewizji reklamy samochodów osobowych pokazano w kwietniu 6.797 razy (+21,6 procent).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 26,4 procent, a liczba emisji wyniosła 59.657 (+88,8 proc.).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem firmy Expert-Monitor, a podane wydatki liczone są według cenników mediów bez upustów.
Przeczytaj także:
Reklama w motoryzacji VIII 2006
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl