Najbardziej poszukiwani pracownicy 2012
2012-12-28 10:43
Przeczytaj także: Najbardziej poszukiwane zawody 2012
Shared Services Center - języki obce to podstawa
W branży usług dla biznesu, oprócz wiedzy technicznej i specjalistycznej, bardzo ceniona jest znajomość języków obcych, w tym także tych niszowych. Centra Usług Wspólnych obsługują bowiem klientów z całego świata, najpopularniejsze języki to: angielski (70%), niemiecki (30%), francuski (20%), ale i włoski (15%). Ceniona jest także dwujęzyczność. Pracodawcy najczęściej poszukują pracowników ze znajomością dodatkowych języków, takich jak hiszpański, portugalski, niderlandzki, szwedzki, fiński, holenderski, duński, norweski, czeski, węgierski, rumuński czy arabski. Rekruterzy z sektora SSC cenią sobie również kompetencje miękkie oraz społeczne (45%), orientację na klienta (35%) i umiejętność pracy w zespole (30% ogłoszeń), a także odpowiedzialność, nastawienie na realizację celów i rozwiązywanie problemów.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze stanowiska – SSC
W minionym półroczu, najwięcej pracowników poszukiwano do działów obsługi klienta – niemal 72% wszystkich ogłoszeń w tym sektorze. Kolejną grupę stonowali specjaliści obsługi technicznej – 15%, a także konsultanci (10%). Cenione jest wcześniejsze doświadczenie na podobnym stanowisku.
Podsumowanie
„Analiza ogłoszeń o prace w II połowy 2012 wskazuje na rosnące zatrudnienie i zapotrzebowanie na pracowników z IT, Finansów i Księgowości oraz SSC. Sprzedaż charakteryzuje się natomiast umiarkowanym wzrostem. Mimo rosnącego bezrobocia, pracodawcy mają wciąż problem ze znalezieniem specjalistów z danej dziedziny wykazujących się kierunkowym wykształceniem i doświadczeniem w branży oraz biegłą znajomością języków obcych. Znajomość języka angielskiego to jedno z najbardziej podstawowych i powszechnych wymagań. Jednak jeden język obcy już nie wystarcza. Warto znać inne bardziej niszowe języki. Coraz częściej wymagana jest płynna znajomość dwóch języków obcych” – podsumowuje Małgorzata Majewska, Marketing Manager w Monster Worldwide Polska.
Pracodawcy zwracają również coraz większą uwagę na takie cechy jak komunikatywność, umiejętność pracy w grupie, umiejętność zarządzania projektami, skuteczne zarządzanie czasem czy inteligencja emocjonalna pracownika w aspekcie współpracy z innymi. Brak takich kompetencji utrudnia rozwój i awans na wyższe stanowiska. Konieczne jest zatem nieustanne kształcenie się i doszkalanie zarówno pogłębianie wiedzy specjalistycznej, jak i nauka języków czy trenowanie kompetencji miękkich.
Informacje o badaniu
Badanie Monsterpolska.pl polegało na analizie 3 298 ogłoszeń o pracę zamieszczonych na portalu monsterpolska.pl od sierpnia do listopada 2012. Szczegółowej analizie poddano ogłoszenia w czterech wiodących branżach ( IT/ Technologie, Finanse i Księgowość, Sprzedaż oraz sektor SSC czyli usługi dla biznesu).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)