Internet w Polsce VIII-X 2012
2012-12-27 12:58
Korzystanie z Internetu © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internet w Polsce VI-VIII 2012
Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od sierpnia do października 2012 roku 68,10 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 23 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (57,70 proc.) oraz od 3 do 5 lat (21,50 proc.).Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,30 proc. respondentów) lub pracy (24,60 proc.).
fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów VIII - X 2012
Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest prawie równy, czyli 49 proc. z nich stanowili mężczyźni, a 51 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (39 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (27 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 29 proc., a 60 lub więcej lat - 6 proc.
Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupę internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (29 proc.), a na końcu z podstawowym (13 proc.) i zasadniczym (17 proc.).
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych VIII - X 2012
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 61,20 proc. respondentów, a tuż za nim z 54 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 41,10 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 10,30 proc. wskazań.
fot. Yuri Arcurs - Fotolia.com
Korzystanie z Internetu
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 90,40 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 65,30 proc., a na trzecim YouTube z 59,70 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się onet.pl, facebook.pl, Wirtualna Polska oraz nk.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna gadu-gadu.pl z 24,90 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie sierpień - październik 2012 roku.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)