Doradztwo personalne 2012-2013
2012-12-30 00:25
Rekrutacja © Kzenon - Fotolia.com
Przeczytaj także: Pracownicy tymczasowi 2012
Rynek doradztwa personalnego- Rynek doradztwa personalnego w 2013 roku wzrośnie o 10-15 proc.
- Małe firmy zajmujące się doradztwem personalnym będą stawiały na specjalizację
- Duże firmy doradztwa personalnego będą rozwijały się w stronę usług kompleksowych
- Kryzys gospodarczy w 2013 roku może wpłynąć na zmniejszenie wolumenu jaki generują aktualnie klienci. Z drugiej jednak strony otworzy się pole dla firm, które nigdy nie korzystały z elastycznych form zatrudnienia, ponieważ w ten sposób będą mogły przetrwać nie tracąc zleceń i kontraktów
- W 2013 roku oczekujemy wzrostu zapotrzebowania na klasyczne rekrutacje na specjalistów z branży IT i inżynierskiej
Usługa rekrutacji stałej
- W 2012 roku wydłużony proces decyzyjny – firmy ostrożniej obsadzają stanowiska
- Spodziewamy się rosnącego zainteresowania wśród mniejszych graczy, czyli firm z sektora małych i średnich, zatrudniających od 50 do 200 pracowników.
- Przewidujemy także duże zainteresowanie wśród firm zagranicznych, dla których nasz rynek ma coraz większy potencjał biznesowy
Praca tymczasowa
- W mijającym roku obserwowaliśmy rosnące zainteresowanie elastyczną formą zatrudnienia jaką jest praca tymczasowa. Przykładowe powody to: trudności w oszacowaniu mocy produkcyjnych, wstrzymanie zatrudniania pracowników stałych przy okresowej aktywności wielu firm.
fot. Kzenon - Fotolia.com
Rekrutacja
Anna Wicha, Dyrektor Generalny Adecco Poland
Prognozujemy, że rynek doradztwa personalnego w 2013 roku wzrośnie o 10-15 proc. Nie będzie to może najlepszy rok pod względem wzrostu liczby zamówień, ale też nie zakładamy, że popyt na świadczone przez nas usługi spadnie. Obecnie wiele dużych organizacji podąża w stronę zmniejszenia ilości zatrudnianych pracowników. Tam gdzie do tej pory pracowało 500 osób teraz jest zaledwie 300. Zauważalna jest edukacja rynku. Wiele firm otwiera się na usługi jakie świadczmy, co przekłada się na wzrost liczby naszych klientów.
Uważamy, że małe firmy z naszego sektora będą stawiały na dalszą specjalizację, bo trudno im będzie zapewnić kompleksowość usług. Będą więc szukały nisz i podążały w kierunku określonych profili pracowniczych, czy też regionów lub serwisów. Z kolei duże firmy będą rozwijały się w stronę usług kompleksowych. Już teraz przestaje to być czysto transakcyjny biznes na zasadzie – dostarczenie pracownika, wystawienie faktury. Należy różnicować ofertę, dać wartość dodaną w postaci zaoferowania dodatkowych usług, wsparcia, rozwiązań czy serwisu. dla klienta. To z kolei pozwala wyróżnić się na rynku i wyprzedzić konkurencję.
Nasza firma prócz dostarczania personelu, oferuje klientom program optymalizacji kosztów Adjust. Posiadamy odpowiednią wiedzę rynkową, doświadczenia z innych branż i regionów, a za pomocą takiego narzędzia, doradzamy klientom jak najlepiej wykorzystać zasoby ludzkie we własnej firmie. Kryzys gospodarczy w 2013 roku może wpłynąć na zmniejszenie wolumenu jaki generują aktualnie klienci. Z drugiej jednak strony otworzy się pole dla firm, które nigdy nie korzystały z elastycznych form zatrudnienia ponieważ w ten sposób będą mogły przetrwać nie tracąc zleceń i kontraktów. Elastyczne formy pozwalają firmom działać pomagając zaadoptować się do wyzwań rynku.
Jeżeli chodzi o rodzaj usług, to oczekujemy wzrostu zapotrzebowania na klasyczne rekrutacje na specjalistów z branży IT i inżynierskiej. Firmom coraz trudniej bowiem znaleźć odpowiedniego kandydata z tych właśnie segmentów rynku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)