Porównywanie cen najpopularniejszym sposobem oszczędzania
2013-01-29 00:05
Zakupy © Minerva Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polki a budżet domowy
Tylko co trzeci respondent przyznaje, że w tym roku nie zamierza oszczędzać na artykułach codziennego użytku, zdecydowana większość takie oszczędności planuje.fot. mat. prasowe
Czy planuje Pan/ Pani ograniczyć w 2013 roku wydatki na artykuły codziennego użytku?
Wśród osób planujących ograniczanie wydatków w zakresie artykułów codziennego użytku najbardziej popularnym sposobem jest porównywanie cen produktów i dokonywanie zakupów w sklepach, w których są one tańsze. Wysoki jest również odsetek osób, które będą chciały dokonać oszczędności w większym stopniu koncentrując się na tym, czego rzeczywiście potrzebują i ograniczając spontaniczność w przypadku zakupów. Co trzeci respondent planujący ograniczanie wydatków na artykuły codziennego użytku deklaruje, że częściej wybierze się do dyskontu.
fot. mat. prasowe
W jaki sposób planuje Pan/ Pani ograniczyć swoje wydatki na artykuły codziennego użytku?
„Z naszego badania wynika, że w czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów. Warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób konsumenci planują oszczędzać. Niemal połowa z nich nie planuje rezygnacji z produktów, które kupowała dotychczas, tylko więcej czasu spędzi na porównywaniu cen tych produktów w różnych sklepach. Bardzo duża część konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów i ma świadomość, że większa kontrola nad tym, co rzeczywiście jest potrzebne, a co zbędne już przyniesie oszczędności. Ofensywa dyskontów, obserwowana od kilku lat również przyniosła swoje efekty – co trzeci respondent przyznaje, że częściej będzie robił zakupy w dyskoncie, który zaczyna kojarzyć się nie tylko z atrakcyjną ceną, lecz również z dobrą jakością towaru” – mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia – „Jednocześnie z naszego innego badania – Monitora Promocji – wynika, że polscy konsumenci bardzo lubią promocje i chętnie z nich korzystają. I tutaj może pojawić się pułapka dla oszczędzających. Wielu konsumentów traktuje zakup produktu w promocyjnej cenie jako oszczędność i rzeczywiście często tak jest. Są jednak sytuacje, w których biorąc udział w promocji tak naprawdę wydajemy więcej niż zakładaliśmy. Jeśli promocja polega na oferowaniu dwóch produktów i otrzymania trzeciego gratis warto się zastanowić, czy gdyby nie promocja w ogóle rozważalibyśmy zakup tych dwóch produktów, za które musimy zapłacić. Podobnie jest w sytuacji oferowania nam dwóch produktów w niższej cenie – tak naprawdę sumarycznie płacimy więcej mimo, że jednostkowo produkt ten jest tańszy” – dodaje Marzena Białasek.
fot. Minerva Studio - Fotolia.com
Informacja na temat badania
Badanie przeprowadzone w dniach 4-7.01.2013 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, powyżej 25 roku życia.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)