System wartości w firmach 2013
2013-01-29 13:37
Przeczytaj także: System wartości w firmach 2009
Wśród najważniejszych wartości, które polskie firmy wskazują jako kluczowe w swojej strategii są: jakość (obecna w deklaracjach 36 proc. przedsiębiorstw), innowacyjność (31 proc.) i satysfakcja klienta (29 proc). W światowym zestawieniu dominowały również te same wartości, lecz w innej kolejności – innowacyjność znalazła się na czele listy, zajmując miejsce jakości. Dane opublikowano w raporcie Corporate Values Index 2013® przygotowanym przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez agencję On Board PR. Projekt badawczy i raport objęte są honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz patronatem PKPP Lewiatan.„Jakość i innowacyjność królują na światowej liście wartości korporacyjnych od 2006 roku. Zmiana lidera pokazuje, że obecnie firmy postawiły w komunikacji na budowanie swojej przewagi konkurencyjnej poprzez dostarczanie ‘nowinek’ technologicznych, czy innowacyjnej wizji firmy, jej strategii i celów korporacyjnych.” – komentuje Dorota Ciszek z zespołu Badań i Rozwoju w On Board PR Ecco Network.
„W 2013 roku według Corporate Values Index®, polskie firmy wskazują jakość jako najistotniejszą wartość. W 2009 r. najważniejsza była satysfakcja klienta. Awans jakości na pierwszą pozycję, świadczy o zmianie priorytetów wśród polskich przedsiębiorców, którzy postanowili się skupić w większej mierze na daniu konsumentom poczucia niezawodności.” – dodaje Dorota Ciszek.
fot. mat. prasowe
10 najpopularniejszych wartości
Jakość i innowacyjność królują na światowej liście wartości korporacyjnych od 2006 roku.
fot. Torbz - Fotolia.com
System wartości w firmach 2013
Wśród najważniejszych wartości, które polskie firmy wskazują jako kluczowe w swojej strategii są: jakość (obecna w deklaracjach 36 proc. przedsiębiorstw), innowacyjność (31 proc.) i satysfakcja klienta (29 proc).
W czasach kryzysu firmy na świecie koncentrują się na konkurencyjności
Wyniki Corporate Values Index 2013® pokazują, że na przestrzeni trzech ostatnich edycji badania mamy do czynienia ze wzrostem znaczenia wartości związanych konkurencyjnością, takich jak np. determinacja, wzrost, wydajność czy ambicja, która po raz pierwszy w 2013 roku znalazła się wśród dziesięciu najpopularniejszych wartości. W 2006 roku zajmowała ona dopiero 36. pozycję.
fot. mat. prasowe
10 najpopularniejszych wartości na świecie w perspektywie trzech edycji CVI
Wyniki Corporate Values Index 2013® pokazują, że na przestrzeni trzech ostatnich edycji badania mamy do czynienia ze wzrostem znaczenia wartości związanych konkurencyjnością.
Informacje o badaniu
Raport „Corporate Values Index 2013®” przeprowadziły firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR (www.onboard.pl), a przygotowany pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki i patronatem PKPP Lewiatan. Raport to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ostatniego roku w 13 krajach świata: Australii, Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Hiszapnii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA. Badanie objęło największe przedsiębiorstwa z 14 branż. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu. Ideą raportu jest też przedstawienie różnic między systemami wartości określanymi przez firmy działające w różnych krajach, w różnych branżach, przez przedsiębiorstwa różnej wielkości.
![Jakość a system wartości firmy [© Scanrail - Fotolia.com] Jakość a system wartości firmy](https://s3.egospodarka.pl/grafika/wartosci-spoleczne/Jakosc-a-system-wartosci-firmy-apURW9.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)