eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaPolski Internet a Walentynki

Polski Internet a Walentynki

2013-02-14 12:17

Polski Internet a Walentynki

Polski Internet a Walentynki © SG- design - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Wszechobecne serca i czerwień w każdym odcieniu to niezbity dowód na to, że zbliżają się Walentynki i że jest to święto co najmniej lubiane w sklepach i punktach usługowych. A co sądzą o nim internauci? Z analizy publikacji internetowych i walentynkowych fanpage’y wynika, że luty wcale nie jest tym miesiącem, gdy miłość króluje na blogach i forach, a wśród facebookowiczów trudno znaleźć wielbicieli serduszkowego szaleństwa. Internauci albo sprzeciwiają się komercjalizacji, albo są z lekka… sfrustrowani - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów w ramach Kompasu Social Media.

Przeczytaj także: W Internecie Święto Zmarłych przegrywa z Halloween

Luty? Maj? Wcale nie. Pojedynek miesięcy o tytuł tego najbardziej „miłosnego” – przynajmniej w kontekście publikacji w internecie - wygrał lipiec, wraz z sierpniem, kiedy to z kolei najczęściej padło słowo „kochać”. Pokusić się można o wniosek, że temperatura uczuć wzrasta razem z temperaturą powietrza, co dodatkowo potwierdzają wyniki styczniowe. Zasadę tę zaburza z lekka grudzień, lecz to wyjaśnić można Świętami, stanowiącymi swoiste dodatkowe źródło ciepła.

fot. mat. prasowe

Internauci o miłości

Pojedynek miesięcy o tytuł tego najbardziej „miłosnego” – przynajmniej w kontekście publikacji w internecie - wygrał lipiec, wraz z sierpniem, kiedy to z kolei najczęściej padło słowo „kochać”.


Fejsbukowicze są na nie

Walentynki na Facebooku nie mają zbyt wielu zagorzałych wielbicieli, za to widoczna jest spora grupa hejterów. Na prowadzeniu wśród fanpage’y o tematyce walentynkowej jest „W dupie mam walentynki” z niemal 10 tys. fanów. Kolejne dwa miejsce również zajmują profile o nastawieniu antywalentynkowym, na czwartym dopiero pojawiają się „Walentynki”, choć wynik 1,1 tys. trudno uznać za imponujący. Pewnym problemem przy analizie walentynkowych inicjatyw jest nagromadzenie fanpage’y o identycznej lub tylko odrobinę zmienionej nazwie. Samych „Walentynek” jest co najmniej kilkanaście – jako strona, wydarzenie, postać fikcyjna. Podobnie wygląda sytuacja „Konsekwentnie, bez napinki, pier***y walentynki!”, która występuje w kilku odsłonach, zróżnicowanych jedynie interpunkcją. Ciekawostką jest profil poświęcony filmowi „Krwawe Walentynki”.

fot. mat. prasowe

Walentynki na Facebooku

Walentynki na Facebooku nie mają zbyt wielu zagorzałych wielbicieli, za to widoczna jest spora grupa hejterów. Na prowadzeniu wśród fanpage’y o tematyce walentynkowej jest „W dupie mam walentynki” z niemal 10 tys. fanów.


Wcale nie szukam partnera/ki na Walentynki…

…ponieważ moja druga połówka już się chłodzi lub suszy, albo jest nią pies lub przyjaciółka. W kilku inicjatywach pojawiają się deklaracje dotyczące spędzania tego dnia z wódką, drinkami. Z analizy zawartości tych profili wynika często, że niechęć do walentynek wywołana jest nie tyle ideologicznym potępieniem święta komercji, ile brakiem partnera, który to brak dla niektórych jest wyraźnym problemem. W świecie Facebooka wyrażona się to prześmiewczą figurą „forever alone”, który zresztą – jako „artysta” – ma na Facebooku ponad 7 mln fanów. Na profilu tym można znaleźć rysunki i humor utrzymany w takiej stylistyce:

fot. mat. prasowe

Profil Forever Alone

Profil Forever Alone ma na Facebooku ponad 7 mln fanów.


Walentynkowe wszystko – hotele, słodycze i kosmetyki

Pierwszy rzut oka na wyniki wyszukania profili facebookowych związanych z walentynkami przywołuje na myśl słowo „komercja”, ponieważ pierwsze wyszukują się aplikacje, a te w zdecydowanej większości są elementem walentynkowych kampanii reklamowych. 14 lutego jest doskonałym punktem wyjścia dla producentów biżuterii, jogurtów, kosmetyków i napojów oraz wielu, wielu innych. Wiele pozornie niekomercyjnych profili prowalentynkowych stanowi platformy dla hoteli czy restauracji, które za ich pośrednictwem podsuwają pomysły na odpowiednie świętowanie Dnia Zakochanych. Facebook zna też odpowiedzi na pytania o prezenty dla niej i dla niego, choć, jak deklaruje ponad 200 osób, które polubiły ten fanpage: „Prawdziwy mężczyzna sprawi, że codziennie będę czuła się jak w Walentynki”.

Informacje o badaniu
Analizę wykonano na podstawie analizy 1 570 896 materiałów internetowych zawierających słowo „miłość” lub „kochać” z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 roku oraz 35 fanpage’y dotyczących Walentynek. Stan wg 13 lutego 2013 r.

Nina Olszewska –

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: