Internauci i Dzień Dziecka
2005-06-01 00:27
© fot. mat. prasowe
Tegorocznymi hitami zakupowymi z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka są: słodycze, ubrania, zabawki, książki oraz kosmetyki - wynika z najnowszego badania Gemius SA. Niestety, wymarzony prezent ma zastąpić dziecku rodziców, bo tym co najtrudniej nam ofiarować jest czas...
Przeczytaj także: Profil polskiego Internauty
Dzień Dziecka planuje uczcić wiele, bo aż 61,8 proc. internautów – najczęściej kupując prezent (38,5 proc.) i składając życzenia (24,2 proc.). Jedynie nieliczni respondenci przyznali, że pragną w tym dniu spędzić z dzieckiem więcej czasu – pójść do kina, restauracji, odwiedzić dziecięce centrum rozrywki lub po prostu wybrać się na rodzinny spacer.Słodki prezent na Dzień Dziecka
W Dzień Dziecka dzieci mogą spodziewać się przede wszystkim słodyczy. Na tę opcję wskazał bowiem prawie co drugi respondent, który planuje kupić z okazji święta najmłodszych prezent. Niemal równie popularnym upominkiem są ubrania i buty (42,4 proc.). Jedynie jedna trzecia badanych zamierza kupić dziecku na prezent zabawkę (39,4 proc.) lub książkę (32,0 proc.). Warto podkreślić, że odnotowano znaczne różnice w tym względzie ze względu na płeć. Kobiety dwa razy częściej od mężczyzn planują zakup ubrania lub butów (odpowiednio: 39,0 proc. kobiety i 15,2 proc. mężczyźni). Mężczyźni zaś częściej od swoich partnerek preferują obdarować dziecko sprzętem sportowym (odpowiednio: 26,3 proc. mężczyzn i 19,1 proc. kobiet) oraz grami komputerowymi (29,9 proc. mężczyzn i 22 proc. kobiet). Czyżby zatem prezenty ofiarowywane dzieciom odzwierciedlały zainteresowania i upodobania obdarowujących?
fot. mat. prasowe
Źródło: gemiusAdHoc, 25-27 maja 2005
Procenty nie sumują się do 100. Respondenci mieli możliwość wskazania kilku odpowiedzi
Internauci oporni na modę, wrażliwi na cenę
Kupując prezent internauci uwzględniają przede wszystkim zainteresowania dziecka (59,5 proc.) oraz jego oczekiwania (48,7 proc.). Ważnym kryterium wyboru są również własne możliwości finansowe. Cena upominku różnicuje konsumencką decyzję niemal co drugiego badanego, który zamierza z okazji zbliżającego się święta obdarować dziecko.
fot. mat. prasowe
Źródło: gemiusAdHoc, 25-27 maja 2005
Procenty nie sumują się do 100. Respondenci mieli możliwość wskazania kilku odpowiedzi
Przeczytaj także:
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl