eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyWydatki na reklamę online 2005

Wydatki na reklamę online 2005

2005-06-01 00:41

IAB Polska podsumowało rozwój rynku reklamy internetowej po I kwartale 2005 roku. Internet był w tym okresie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym. W porównaniu z I kwartałem 2004 roku, nakłady na reklamę on-line w Polsce wzrosły o 43%.

Przeczytaj także: Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?

Udział reklamy internetowej w całości wydatków na media po raz pierwszy przekroczył 2% i zamknął się kwotą około 22,5 mln zł. Internet od kilku lat utrzymuje najwyższą dynamikę wzrostu wydatków wśród mediów. W 2004 roku wyniosła ona 76%.

IAB Polska szacuje, że dynamika wzrostu nakładów na reklamę on-line w kolejnych kwartałach bieżącego roku będzie jeszcze wyższa i w drugim kwartale może osiągnąć nawet 60%. Do takiej oceny skłaniają wstępne dane za dwa pierwsze miesiące drugiego kwartału. Do optymistycznych prognoz skłania także obserwowana od kilku lat charakterystyka rozkładu wydatków w poszczególnych kwartałach. Szacunki przedstawione przez IAB na początku roku zakładały wzrost nakładów na reklamę on-line w 2005 roku na poziomie 40-50% i zbliżenie się do udziału około 2,7% w całości wydatków reklamowych.

W pierwszym kwartale 2005 roku nastąpiły nieznaczne zmiany w aktywności poszczególnych branż. Do najważniejszych należy zaliczyć wzrost nakładów na reklamę on-line w kategorii transport i motoryzacja (zmiana z 14% do 18%) oraz telekomunikacja (zmiana z 17% do 19%). Wzrosty te odbyły się kosztem kategorii finanse, której udział w „torcie reklamowym” zmniejszył się z 27% do 23%. W drugim kwartale należy się spodziewać dalszych wzrostów w kategoriach transport i motoryzacja oraz w kategorii żywność i medycyna.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: