SEO dla e-commerce o międzynarodowym zasięgu
2013-02-21 00:15
Przeczytaj także: Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW - dlaczego inwestycja w pozycjonowanie ma sens
Aspekt techniczny
Ważnym aspektem technicznym z punktu widzenia ekspansji za granicę jest wybór funkcjonowania strony. Czy lepiej zdecydować się na jedną centralną witrynę z możliwością wyboru języka „postawioną” na krajowym serwerze czy stworzyć kilka stron funkcjonujących pod różnymi domenami, podpiętych pod lokalne serwery. Miejsce na serwerze i IP nie mają wielkiego znaczenia dla SEO, jednak mają wpływ na funkcjonalność strony. Jeśli zdecydujemy się na pierwsze rozwiązanie, to trzeba pamiętać o optymalnych formatach i wielkościach plików graficznych i multimedialnych. To związane jest z szybkością ładowania strony z serwerów umiejscowionych na innych kontynentach.
Wiele sklepów korzysta z funkcji geolokalizacji. Wtedy dzięki interpretacji IP komputera system rozpoznaje, z jakiego kraju użytkownik łączy się z witryną i przekierowuje go do właściwej strony. Osobną kwestią jest dobór rozwiązania dotyczącego domeny. Czy tworzyć nowe domeny, czy wystarczy subdomena lub osobny podfolder dla nowej strony. Wybór konkretnego rozwiązania podyktowany musi być każdorazowo indywidualnymi potrzebami.
Budowa sieci linków dla branży e – commerce o zasięgu międzynarodowym
Pomimo wielu modyfikacji algorytmu Google, backlinki wciąż stanowią istotny wskaźnik uwzględniany przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Podobne zasady obowiązują w innych wyszukiwarkach. Eksperci powszechnie wskazują, że linki do stron w różnych wersjach językowych powinny pochodzić w głównej mierze ze stron pochodzących z tego kraju. Budowa sieci backlinków wymaga rozeznania, które strony w danym kraju są powszechnie cenionymi portalami a które tylko bezwartościowymi „farmami linków”. Oczywiście optymalnym rozwiązaniem jest pozyskanie linków ze stron tematycznie związanych z naszym biznesem. Największą moc mają linki naturalne, wynikające z siły i popularności naszej marki. Zdecydowanie powinniśmy postawić na jakość, a nie na ilość back linków.
Poszerzenie bazy klientów zawsze brzmi zachęcająco. Szczególnie, gdy myślimy o pozyskaniu klienta bardziej zamożnego, niż ten, którego możemy złowić na rynku lokalnym. Jednak to wymaga nieco wysiłku, środków i zaangażowania. Nie zawsze to się może opłacić. Każdorazowo powinniśmy to dokładnie przemyśleć. Jeśli już się zdecydujemy, to możemy posiłkować się pomocą profesjonalnej agencji SEO. Te często nie dość, że dysponują odpowiednim warsztatem, to jeszcze czasem zatrudniają osobnych specjalistów, którzy zajmują się konkretnymi rynkami. Nierzadko są to obcokrajowcy, którzy znają dokładnie sytuację w danym kraju.
1 2
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)