Koniunktura konsumencka II 2013
2013-02-25 13:33
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka I 2013
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,9 p. proc. w stosunku do stycznia 2013 r. i wyniósł – 28,9. Tym samym wartość wskaźnika osiągnęła najwyższą wartość od sierpnia 2012 r.Na wzrost bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęły wszystkie składowe tego wskaźnika, szczególnie: oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 4,0 p. proc.) oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 3,5 p. proc.).
W porównaniu do lutego 2012 roku obecny poziom wskaźnika BWUK jest o 0,9 p. proc. wyższy.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,4 p. proc. w stosunku do ubiegłego miesiąca i ukształtował się na poziomie – 37,5. Tak samo jak w przypadku BWUK, jest to najwyższa wartość wskaźnika od sierpnia ubiegłego roku.
Poprawę w stosunku do poprzedniego miesiąca odnotowano w przypadku wszystkich składowych wskaźnika WWUK, a największa dotyczyła perspektyw oszczędzania pieniędzy (wzrost o 4,2 p. proc) oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 4,0 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe wg lat
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,9 p. proc. w stosunku do stycznia 2013 r. i wyniósł – 28,9.
Wskaźnik WWUK jest obecnie o 1,0 p. proc niższy w porównaniu do lutego ubiegłego roku.
![Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-dotyczace-przyszlosci-gorsze-w-II-2025-264973-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)