Śladami Microsoftu
2003-02-10 12:25
Firma Macromedia wprowadza dla swoich klientów nowy program subskrypcyjny.
Przeczytaj także: Adobe kupuje Macromedia
Usługa subskrypcyjna Macromedia DevNet będzie dostępna w dwóch wersjach. Wersja profesjonalna da użytkownikom dostęp do najnowszych aktualizacji programów Flash i Dreamweaver, które zostaną "odświeżone" jeszcze w tym roku. Ponadto subskrybenci zyskają dostęp do materiałów z prac nad nowymi wersjami i publikacji szkoleniowych, które Macromedia przygotowuje co kwartał. Koszt usługi wyniesie 1 499 USD rocznie. Drugi, podstawowy wariant subskrypcji, umożliwi dostęp do materiałów, ale już bez możliwości darmowej aktualizacji programów. Cena usługi wyniesie 299 USD rocznie.Macromedia wprowadza model, który wykorzystuje już wielu producentów oprogramowania. Subskrypcje zapewniają firmom przewidywalne, stabilne dochody. Oczywiście czasem taki mechanizm współpracy budzi sprzeciw firm, które obawiają się podpisywania takich umów. Przedstawiciele Macromedii argumentują jednak, że dzięki subskrypcji również klienci firmy będą mogli precyzyjniej zaplanować swoje wydatki.
Równocześnie z nowym programem sprzedaży, debiutuje wersja "MX" przeznaczonej do tworzenia grafiki wektorowej aplikacji FreeHand.
oprac. : 4Press