Branża RTV/AGD a trendy HR
2013-03-06 12:31
Przeczytaj także: Sektor TSL a trendy HR
Plany rekrutacyjne firm i związane z nimi wyzwania
Tylko co piąty badany przedsiębiorca (22%) zamierza zwiększyć zatrudnienie całkowite w najbliższych kwartałach lub też w dalszej perspektywie. Wprowadzenie redukcji w ciągu najbliższych miesięcy zadeklarowało czterech na dziesięciu pracodawcó w (39%). Znaczną grupę pracodawców stanowią ci, którzy wahają się jeszcze z decyzjami kadrowymi (ok. 40%).
Większość pracodawcy sektora RTV/AGD nie ma problemu z pozyskaniem kandydatów na istotne dla działalności firmy stanowiska (56%). Pracownicy z odpowiednimi kwalifikacjami stanowią jednak wyzwanie dla wielu przedsiębiorstw (44%). Podstawową przyczyną tego stanu jest brak kandydatów z odpowiednimi kwalifikacjami, który wynika z ograniczonej liczby specjalistów na rynku, brak mobilności pracowników a także z dużego popytu na specjalistów, którzy posiadają wymagane kompetencje. Doświadczenie w branży wydaje się być czynnikiem niezwykle istotnym. Prawie wszyscy badani pracodawcy (94%) uznali, że kluczowe kompetencje są zdobywane przez pracowników w trakcie pracy a nie na etapie edukacji.
– Firmy z sektora RTV/AGD nie podchodzą zbyt optymistycznie do kwestii zwiększenia zatrudnienia. Plany rekrutacyjne, ma co piąty badany przedsiębiorca. Wynikają one między innymi z trudności z pozyskaniem kandydatów do pracy na kluczowe dla działalności organizacji stanowiska, – komentuje wyniki badania Tomasz Walenczak, , Dyrektor Manpower. – Wyzwaniem dla przedsiębiorców jest pozyskanie pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami, przede wszystkim na stanowiska inżynierów, ale również techników, pracowników utrzymania ruchu, wykwalifikowanych pracowników fizycznych i kierowników – dodaje Tomasz Walenczak.
Czynnik płacowy odgrywa istotną rolę w branży RTV/AGD. Prawie trzech na czterech badanych pracodawców (72%) zwiększyło wynagrodzenia w 2012 r. Jeśli chodzi o plany pracodawców na 2013 r., połowa respondentów (50%) zadeklarowała, że w ich firmie nastąpi wzrost pensji pracowników. Formą poprawy warunków zatrudnienia są również dodatkowe benefity, które oferuje większość badanych firm (67%). Przedsiębiorstwa stosują różne formy dodatków pozapłacowych. Najpopularniejsze to szkolenia, które wykorzystuje 83% firm a także różne programy motywacyjne, które funkcjonują w sześciu na dziesięć badanych przedsiębiorstw (58%).
Z przeprowadzonego przez ManpowerGroup badania „Trendy HR w sektorze RTV/AGD”, wyłania się obraz branży o stabilnej pozycji na rynku, która zmaga się jednak z wyzwaniami współczesnego świata pracy. Innowacyjne podejście do kwestii związanych z polityką personalną i zrozumienie, że to ludzie są kapitałem współczesnych firm wydają się być najlepszą strategią w dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie pracy.
O badaniu Trendy HR w sektorze RTV/AGD
Badanie „Trendy HR w sektorze RTV/AGD” zostało przeprowadzone przez agencję zatrudnienia ManpowerGroup w formie ankiety on-line między 8 a 30 listopada 2012 roku. Badanie skierowane było do osób odpowiadających za politykę personalną, a także osób zarządzających firmami działającymi w sektorze RTV/AGD. Wyniki badania ManpowerGroup, zaprezentowane w formie raportu „Trendy HR w branży RTV/AGD”, pozwalają na poznanie obecnej sytuacji oraz długoterminowych trendów w tym sektorze. Kształtują one obraz stojących przed branżą wyzwań, a także prognoz w kwestii zatrudniania. Wiedza ta pozwala nie tylko na przyjrzenie się obecnej kondycji sektora oraz jego planom rekrutacyjnym, ale również na dokładniejszą analizę polityki personalnej panującej we własnym przedsiębiorstwie.
Przeczytaj także:
Sztuczna inteligencja w HR. Jakie jeszcze technologie warto śledzić?
![Sztuczna inteligencja w HR. Jakie jeszcze technologie warto śledzić? [© phonlamaiphoto - Fotolia.com] Sztuczna inteligencja w HR. Jakie jeszcze technologie warto śledzić?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/HR/Sztuczna-inteligencja-w-HR-Jakie-jeszcze-technologie-warto-sledzic-242071-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)