Kobiety biznesu lepiej kontrolują zaległe należności
2013-03-08 12:54
Przeczytaj także: Polscy przedsiębiorcy: nastroje 2011
Korzystanie z usług banku spółdzielczego lub komercyjnego
Firmy zarządzane przez kobiety częściej korzystają z usług banków, robi tak aż 81% ankietowanych, dla podmiotów kierowanych przez mężczyzn ten wskaźnik wynosi 47%. Kobiety zdecydowanie preferują banki komercyjne, korzysta z nich 58% badanych, a dalsze 13% dodatkowo jeszcze z usług bankowości spółdzielczej.
fot. mat. prasowe
Korzystanie z usług banku spółdzielczego lub komercyjnego
Łatwość uzyskania finansowania dla firmy
Opinie z poprzedniego pytania przekładają się również na odpowiedzi w tej kategorii. W ocenie 30% firm prowadzonych przez kobiety banki komercyjne łatwiej umożliwiają uzyskanie finansowania niż spółdzielcze (15%). Co jednak ważne w przypadku obu płci, większość ankietowanych nie potrafi jednoznacznie wskazać, który typ banków jest lepszy w tej kategorii.
fot. mat. prasowe
Łatwość uzyskania finansowania dla firmy
Atrakcyjność oferty banku dla firmy
Podobnie i w tej kategorii w opinii firm zarządzanych przez kobiety banki komercyjne mają bardziej atrakcyjną ofertę dla firm. Warto jednak zwrócić uwagę, że w obu badanych grupach co piąty ankietowany uważa, że mają równie dobre oferty. Tylko w 4% opinii w przypadku przedsiębiorstw zarządzanych przez kobiety i 6% w prowadzonych przez mężczyzn ankietowani stwierdzili, że żaden bank nie potrafi przygotować odpowiedniej oferty dla ich firm.
fot. mat. prasowe
Atrakcyjność oferty banku dla firmy
Dostępność produktów / usług bankowych
W tej kategorii przeważały opinie (pomijając nie potrafiących udzielić odpowiedzi) wskazujące na brak różnic w dostępności usług i produktów między bankami spółdzielczymi i komercyjnymi. W przypadku podmiotów zarządzanych przez kobiety lepsze opinie zyskały banki komercyjne, ale wynika to m.in. z tego, że kobiety częściej korzystają z ich usług, co w naturalny sposób zawyża ten wynik.
fot. mat. prasowe
Dostępność produktów / usług bankowych
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano w formie wywiadów telefonicznych (CATI - wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo) na losowo – kwotowej próbie firm działających w Polsce, które posiadają przeterminowane zobowiązania (zapadalność co najmniej 60 dni przed datą realizacji badania). Wywiady realizowano z osobami decyzyjnymi lub współdecyzyjnymi w kwestiach finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem decyzyjności w kwestii zatorów płatniczych i niesolidnych partnerów biznesowych.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)