![Korporacje blokują aplikacje mobilne [© rangizzz - Fotolia.com] Korporacje blokują aplikacje mobilne](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/urzadzenia-mobilne/Korporacje-blokuja-aplikacje-mobilne-115305-200x133crop.jpg)
Korporacje blokują aplikacje mobilne © rangizzz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ataki na smartfony. Co zrobić, gdy telefon zostanie zainfekowany?
iOS dominuje na rynku korporacyjnym; Android odnotowuje szybki wzrost w regionie EMEAiOS wciąż dominuje w przedsiębiorstwach i pozostaje preferowaną platformą mobilną (58 proc. wszystkich urządzeń na świecie). Android stracił dwa punkty procentowe w skali globalnej, a Windows Mobile zachował swoją pozycję (7 proc. urządzeń). Android był najszybciej rosnącą platformą, jeśli chodzi o urządzenia stosowane w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (11-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem, 36 proc. rynku w regionie). Udział systemu iOS zmniejszył się z 56 do 43 proc. urządzeń wykorzystywanych w regionie, z kolei udział Windows Mobile wzrósł o 2 proc. do 21 proc.
Popularność platform mobilnych
iOS był preferowaną platformą urządzeń w branżach, w których użytkownicy mobilni mają indywidualny kontakt z klientami, na przykład w sklepach detalicznych i w restauracjach. Android był preferowaną platformą w organizacjach zajmujących się mobilnymi usługami terenowymi, na przykład w transporcie i przedsiębiorstwach użyteczności publicznej.
Android jest najpopularniejszy w służbie zdrowia (zwłaszcza w organizacjach specjalizujących się w domowej opiece zdrowotnej, które wdrożyły chmurowe rozwiązania mobilności korporacyjnej) oraz w transporcie. Do największych użytkowników iOS należą firmy prawnicze i ubezpieczeniowe.
fot. rangizzz - Fotolia.com
Korporacje blokują aplikacje mobilne
Najczęściej blokowane aplikacje to Angry Birds, Facebook, Dropbox i YouTube, natomiast pierwsze pozycje na białych listach zajęły Evernote, NitroDesk TouchDown, Google Chrome i Adobe Reader.
Trendy w zarządzaniu aplikacjami
Organizacje coraz częściej wciągają aplikacje na czarne listy. Zasady te stosuje 18 proc. klientów, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Rosnąca tendencja do blokowania aplikacji, często jest kojarzona z urządzeniami firmowymi, przeznaczonymi do zastosowań biznesowych.
Organizacje zwykle blokują aplikacje, które stanowią zagrożenie dla danych lub sieci, na przykład aplikacje synchronizujące i udostępniające pliki poza siecią korporacyjną. Na czarnych listach pojawiają się również aplikacje, które uważa się za zmniejszające wydajność pracy, takie jak gry i serwisy społecznościowe. Dotyczy to zwłaszcza urządzeń wykorzystywanych do pracy zadaniowej.
Najczęściej blokowane aplikacje to Angry Birds, Facebook, Dropbox i YouTube, natomiast pierwsze pozycje na białych listach zajęły Evernote, NitroDesk TouchDown, Google Chrome i Adobe Reader. Skype to jedyna aplikacja, która trafiła zarówno na czarną, jak i na białą listę.
![Najpopularniejsze gry mobilne i ich potencjał reklamowy [© glisic_albina - Fotolia.com] Najpopularniejsze gry mobilne i ich potencjał reklamowy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/gry-mobilne/Najpopularniejsze-gry-mobilne-i-ich-potencjal-reklamowy-178528-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)