Samochody dostawcze V 2005
2005-06-10 00:03
Przeczytaj także: Samochody dostawcze VIII 2006
Liderem pozostaje wciąż Fiat z wynikiem po pięciu miesiącach roku w wysokości 3.043 sztuki (spadek względem pięciu miesięcy zeszłego roku o 16,9 procent), w tym w maju - 650 aut (spadek względem maja 2004 o 0,6 proc.). Druga lokata należy do Volkswagena. Niemiecki producent wyróżnia się na rynku najwyższą dynamiką wzrostu sprzedaży: w maju pojazdy użytkowe ze znakiem VW nabyło 570 osób, o 140,5 procent więcej niż przed rokiem, a od początku roku - 2 tys. 149 osób, o ponad 87 procent więcej niż rok wcześniej. Kolejne miejsca zajmują - podobnie jak przed miesiącem - Renault (1.406 sztuk, 2,4 proc. spadku; w maju 323 sztuki, wzrost o 12,9 procent), Ford (1.289 aut, 6,3 procent spadku; w maju 251 sztuk, 23,7 procent spadku), Mercedes (1.124 auta, 11,8 procent spadku; w maju 299 sztuk, spadek o 6 procent) i Opel (911 aut, wzrost o 6,7 procent; w maju 196 sztuk, o 12,6 proc. więcej).Na siódmą lokatę awansował - w stosunku do kwietnia - Peugeot, sprzedając 728 swoich aut (mniej o 20,9 proc.), w tym w maju 174 sztuki (więcej o 21,7 proc.). Awans o jedno miejsce odnotował również Intrall, który z wynikiem 726 sztuk (wzrost o 5,4 proc., w maju 202 auta, więcej o 24,7 procent) zajmuje ósma pozycję.
Spadek sprzedaży skumulowanej o 40,2 procent - do poziomu 723 sztuk (w maju 119 aut, spadek o 7,9 proc.) - spowodował utratę dotychczasowej, siódmej lokaty przez Citroena (obecnie zajmuje 9. miejsce). Do czołowej dziesiątki zakwalifikowała się marka Iveco. Na zakup pojazdów użytkowych włoskiego producenta zdecydowało się w maju 285 nabywców (o 408,9 procent więcej niż przed rokiem, to piąty rezultat miesięcznego zestawienia), a łącznie od początku roku - 596 osób (140,3 procent wzrostu).
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl