Internet w Polsce XI 2012 - I 2013
2013-03-29 00:35
Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Internet w Polsce VIII-X 2012
Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od listopada 2012 do stycznia 2013 roku 69,60 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 21,90 proc. kilka razy w tygodniu.Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,89 proc. respondentów) lub pracy (28,480 proc.). Z mobilnych urządzeń oraz Hot Spot z WiFi korzysta 5,63 proc.
fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów XI 2012 - I 2013
Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli 50 proc. z nich stanowili mężczyźni i 50 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (40 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (26 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat - 6 proc.
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych XI 2012 - I 2013
Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupę internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym (15 proc.) i zasadniczym (16 proc.).
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 61,60 proc. respondentów, a tuż za nim z 53,30 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 41,70 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 11,10 proc. wskazań.
fot. mat. prasowe
Internet w Polsce
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 91,50proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 67,60 proc., a na trzecim YouTube z 61,10 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się onet.pl, facebook.pl, Wirtualna Polska oraz gadu-gadu. Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna nk.pl z 24 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown zostało przeprowadzone w okresie od listopada 2012 do stycznia 2013 roku.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)