eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaReklamy coraz bardziej nas irytują

Reklamy coraz bardziej nas irytują

2013-04-15 21:08

Reklamy coraz bardziej nas irytują

Nie lubimy reklam © SkyLine - Fotolia.com

Reklamy coraz bardziej irytują, w ciągu ostatnich czterech lat średni Wskaźnik Irytacji Reklamą wzrósł o około 20 punktów procentowych – wynika z badania przeprowadzonego przez dom mediowy OMD. Bardzo wysokie wartości tego wskaźnika zanotowano w ostatnim półroczu, jednak mogą one wynikać ze zmiany w sposobie przeprowadzania badania, zrezygnowano bowiem z ankiet telefonicznych na rzecz internetowych. Na większą irytację badanych mogą bowiem wpływać reklamy internetowe pojawiające się podczas wypełniania ankiet.

Przeczytaj także: Telewizja Polska mocno na minusie

Z porównanie pierwszych kwartałów 2012 r. i 2013 r. wynika, że największy wzrost irytacji reklamami nastąpił w grupie osób w wieku 15-24 lat oraz wśród studentów i uczniów, spędzających najwięcej czasu w Internecie. Najmniej przybyło osób poirytowanych w grupie wiekowej 50-59 lat, oraz pośród emerytów i rencistów, czyli w grupach które już wcześniej, podczas ankiet telefonicznych były najbardziej rozdrażnione reklamami.

Autorzy badania zauważają, że w tym roku nie wystąpiła obserwowana wcześniej „zimowa sezonowość” irytacji. W poprzednich latach reklamy znacznie mniej irytowały odbiorców w okresie świątecznym (Boże Narodzenie) i noworocznym – spadki takie OMD odnotował w latach 2009 i 2010. Grudzień 2012 roku, w odróżnieniu od wcześniejszych lat nie przyniósł już spadku irytacji - w tym miesiącu wskaźnik pobił rekord, bowiem aż 44% ankietowanych wskazało na wysoki stopień irytacji reklamą.

OMD prowadzi badania irytacji reklamami od lutego 2009 roku. Każdego tygodnia próba 340 respondentów w wieku 15-59 lat odpowiada na pytanie o to, w jakim stopniu na skali 1-10 przeszkadzają im reklamy, z którymi zetknęli się w różnych mediach. Do tej pory przebadano już przeszło 70 tysięcy respondentów.

OMD jest najstarszym domem mediowym w Polsce. Działa od 1993 roku.

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: reklama, media, OMD, telewizja

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: