eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRuch lotniczy rośnie

Ruch lotniczy rośnie

2013-04-24 12:25

Przeczytaj także: Rynek lotniczy cargo. Zyskają Chiny, straci Europa i USA


Bliski Wschód staje się coraz ważniejszym ośrodkiem globalnego ruchu lotniczego

Trzy główne lotniska w regionie: w Dubaju, Doha i Abu Zabi, doświadczają zwiększenia natężenia ruchu lotniczego o ok. 10 proc. rocznie i mają bardzo wysoki poziom ruchu tranzytowego, gdzie w przypadku każdego lotniska około 50 proc. ruchu stanowią loty łączone. Dane te świadczą o rosnącej roli regionu jako ośrodka pomiędzy Europą i wschodzącymi rynkami Azji i krajami Południowo-Zachodniego Pacyfiku.

Trzy wymienione porty lotnicze obsługują w sumie około 15 proc. ruchu lotniczego pomiędzy Azją
i Europą oraz Europą i krajami Południowo-Zachodniego Pacyfiku. Jest to szczególnie interesujące, zważywszy na fakt, że całkowite natężenie ruchu lotniczego pomiędzy Europą i Azją rośnie o około 7 proc. w ciągu roku, natomiast natężenie ruchu między tymi dwoma kontynentami kierowane przez Bliski Wschód wzrosło w 2012 roku o około 20 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

– Szybkie tempo zmian i rosnąca konkurencyjność globalnej branży lotniczej, o której świadczą przedstawione dane, oznacza, że linie lotnicze i cała branża turystyczna powinny oprzeć swoje decyzje operacyjne na analizach i wnikliwych spostrzeżeniach, aby prawidłowo zdefiniować swoje szanse i zagrożenia – komentuje Pascal Clement, Head of Travel Intelligence, Amadeus.

fot. mat. prasowe

Wielkość ruchu lotniczego w każdym regionie wraz z liczbą obsługujących go linii lotniczych

Azja jest rynkiem o największej na świecie konkurencyjności między liniami lotniczymi, gdzie 75 proc. ruchu lotniczego jest obsługiwane przez więcej niż 3 przewoźników, a tylko 25 proc. ruchu – przez jedną lub dwie linie.


– Przedstawione dane to dobra wiadomość dla branży lotniczej, ponieważ wskazują na wzrost pasażerskiego ruchu lotniczego w każdym regionie świata w latach 2011-2012. W 2011 roku w czołówce tego wzrostu znalazła się Azja, jednak dane wskazują na dalsze możliwości rozwoju w regionie, gdzie większość ruchu lotniczego odbywa się na niewielkiej liczbie ruchliwych tras. Rozwiązanie Amadeus Air Traffic pomaga liniom lotniczym w planowaniu i rozwijaniu swoich sieci połączeń, pozwalając reagować na rzeczywisty ruch pasażerski i potrzeby rynku, w oparciu o spójne dane dotyczące miejsc wylotu i punktów docelowych – dodaje.

fot. mat. prasowe

Udział w rynku przewoźników niskokosztowych w każdym regionie w 2011 i 2012 roku

Dziś w Europie jest największa koncentracja tanich przewoźników, obsługujących 38 proc. wszystkich podróży lotniczych w 2012 roku.


Przeczytaj także: Rynek lotniczy 2014 Rynek lotniczy 2014

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: