Internet w smartfonie ma potencjał
2013-04-30 13:53
Internet w smartfonie ma potencjał © lassedesignen - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polscy internauci a smartfony
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w grudniu 2012 zrealizował badanie wśród aktywnych internautów, skupiając się w szczególności na potencjale usług online w smartfonach. Z badania wynika, że liczba użytkowników tych urządzeń rośnie i będzie rosnąć. Na koniec roku 2012 stanowili oni 54% aktywnych internautów, co oznacza 50% wzrostu w ciągu roku. Obserwowane ożywienie na rynku urządzeń mobilnych spotkało się z potrzebami i zwyczajami użytkowników sieci. Spodziewane są dalsze dwucyfrowe wzrosty, głównie dzięki aktywnym internautom, wśród których gotowość zakupu bądź wymiany aparatu na smartfona jest duża.fot. mat. prasowe
Szacunki udziału użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów
Jak wynika z badania, internet jest bardzo dobrym nośnikiem do reklamy urządzeń i usług mobilnych, a w szczególności smartfonów. Jest to medium, z którego potencjalni użytkownicy korzystają w sposób bardzo aktywny, sięgając do szerokiego portfolio usług online. Także samo środowisko mobilne online jest dobrym miejscem do reklamowania produktów, gdyż jest jeszcze mało nasycone reklamami, dzięki czemu ich skuteczność i zauważalność są bardzo wysokie.
fot. mat. prasowe
Preferowane typy reklam w internecie w smartfonach
Oczekiwany jest dalszy dynamiczny rozwój rynku wielu produktów i usług mobilnych, takich jak aplikacje, m-commerce i wiele innych. Rok 2013 i kolejne to czas na adaptację dla całego ekosystemu związanego z urządzeniami mobilnymi online. To czas na zaspokajanie potrzeb użytkowników oraz odkrywanie nowych.
Informacje o badaniu
Projekt został przygotowany we współpracy z Grupą Roboczą Mobile w IAB Polska. Badanie zrealizowano w grudniu 2012 metodą wywiadów internetowych CAWI na panelu ResearchNow, który swym zasięgiem obejmuje 6,5 miliona internautów z 38 krajów świata. Badaniem objęto aktywnych użytkowników sieci, czyli osoby które korzystają z internetu codziennie lub prawie codziennie. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlać populację aktywnych internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz województwo. Struktura została oparta o dane z badania NetTrack MillwardBrown będącego standardem rynkowym, na którym oparty jest m.in. Megapanel PBI/ Gemius (podstawowe źródło wiedzy o zachowaniach polskich internautów w sieci). Dodatkowo zrealizowano wywiady z użytkownikami smartfonów, aby zebrać odpowiednią liczbę obserwacji i pogłębić tematykę związaną z użytkowaniem urządzeń typu smartfon. W sumie, w każdej z prób uzyskano ~800 wywiadów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)