Długi weekend majowy w 2012 i 2013 roku
2013-05-01 00:31
Polacy najchętniej wybierają na majówkę Mazury lub góry © CandyBox Images - Fotolia.com
Przeczytaj także: Weekend majowy chętnie spędzamy w Polsce
Raport Replise zawierał analizę treści publikowanych w okresie 22.03-22.04.2012 oraz 22.03-22.04.2013. Pierwszym wnioskiem, jaki udało się zdobyć dzięki temu badaniu, była zmiana natężenia treści publikowanych na temat majówki. W porównaniu z rokiem poprzednim liczba wzmianek znacznie wzrosła – w 2012 roku było ich 8029, w 2013 roku 11850. W ubiegłym roku natężenie dyskusji na temat majówki odnotowano w drugiej połowie kwietnia – od tego momentu publikowanie wzmianek na temat weekendu rosło i utrzymało się na wysokim poziomie aż do końca analizowanego okresu. W bieżącym roku dyskusje na temat planów majówkowych rozpoczęły się znacznie wcześniej – pierwsze natężenie publikowanych treści odnotowane zostało w pierwszym tygodniu kwietnia, tuż po świętach wielkanocnych.Gdzie prowadzimy dyskusje o majówce?
Najpopularniejszym kanałem używanym w komunikacji treści związanych z weekendem majowym, zarówno w poprzednim, jak i bieżącym roku, był Facebook. W 2012 roku 61,9% użytkowników publikowało treści za jego pośrednictwem, natomiast w 2013 roku 58,3% ze wszystkich internautów. Ze względu na wzrost wszystkich użytkowników Twittera w Polsce, zmieniła się także liczba osób, które publikowały za jego pośrednictwem informacje dotyczące długiego weekendu: w 2012 roku 9,2%, natomiast w 2013 roku było to już 18,8% internautów. W bieżącym roku zmniejszyła się z kolei popularności for – w 2013 było to 11%, a rok wcześniej było to 9,2%. Na podstawie tej części analizy, możemy stwierdzić jak użytkowanie kanałów komunikacyjnych w Internecie jest odzwierciedleniem obecnych trendów komunikacyjnych.
fot. CandyBox Images - Fotolia.com
Polacy najchętniej wybierają na majówkę Mazury lub góry
Na co zwracać uwagę: destynację czy aktywności?
Przeprowadzone badanie pozwoliło także zobaczyć, jak zmieniała się popularność sposobów spędzania majówki. W bieżącym roku zwiększyła się ilość osób, które postanowiły wyjechać w czasie długiego weekendu – było to 65,3% zdeklarowanych osób, a w 2012 – 60,2%. W 2012 roku Polacy najchętniej jako cel swojego wyjazdu wybierali Polskie góry oraz morze. W przypadku podróży za granicę najczęściej decydowali się na Egipt, Hiszpanię, Słowację, Włochy, Czechy oraz Chorwację. W tym roku najczęściej mówiono o wypoczynku na Mazurach, w polskich górach, a za granicę wybierano się do Francji i ponownie Chorwacji oraz Hiszpanii, tak jak w roku 2012. W porównaniu do zeszłego roku zaobserwowano zmianę w sposobie spędzania tego okresu. W 2013 roku użytkownicy wyróżniali więcej możliwości spędzania weekendu majowego niż w roku poprzednim. W bieżącym roku mniej osób ten czas spędza w miejscu zamieszkania – w tym roku 27% deklarowało spędzenie majówki w domu, a w roku 2012 – 35,6%.
Urlop – ciągle w gronie najbliższych
W tym roku zaobserwowano także zmianę w doborze osób towarzyszących podczas długiego weekendu w maju. Zwiększyła się ilość użytkowników spędzających majówkę z rodziną – w 2012 roku 32,1% osób deklarowało tak spędzony czas wolny, a w 2013 roku zaobserwowano wzrost do 40,7% osób. Zmniejszyła się jednak ilość osób spędzających ten czas ze znajomymi i przyjaciółmi – w 2012 roku 49,1% internautów spędzało w ten sposób weekend, a w 2013 roku już tylko 37,2%.
Plany internautów koncentrowały się także wokół pomysłów na spędzenie majówki w miejscu zamieszkania – w 2013 roku użytkownicy wyróżniali więcej możliwości spędzania weekendu majowego niż w roku poprzednim. Większość badanych postawiła na aktywne wykorzystanie wolnego czasu: grill ze znajomymi, uczestnictwo w imprezach, czytanie książek, a nawet udział w koncertach.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)