Branża SEO - specjalizacje
2013-05-15 00:16
Współcześnie SEO to bardzo szeroki zakres działań © Jakub Jirsák - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zagraniczny link building w strategii SEO. Dlaczego aż tak ważny?
Podobne zjawisko zaobserwowano już w dziedzinie e-marketingu. Jedne agencje zajmują się działaniami na portalach społecznościowych, inne direct mail marketingiem a jeszcze inne reklamą graficzną. Ostatnim trendem w specjalizacji w SEO są agencje specjalizujące się w usuwaniu nienaturalnych linków.SEO – specjalizacje
SEO to, jak wyżej wspomniano, pełen zakres działań, których celem ma być wysoka pozycja strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Zakres tych działań jest na tyle szeroki, że coraz trudniej jednej agencji w sposób profesjonalny zapanować nad wszystkimi etapami tego procesu. Wiedza, jaką muszą posiadać agencje na temat poszczególnych etapów procesu pozycjonowania, jest obecnie bardzo obszerna i skomplikowana. Na dodatek Internet to medium, które szybko się zmienia. Nie dość, że firmy SEO muszą kształcić pracowników pod kątem tych wszystkich działań, to na dodatek muszą już w procesie kształcenia uwzględniać bieżące zmiany algorytmu. Coraz trudniej im nad tym wszystkim zapanować. Tym bardziej, że zasób działań w każdym z najważniejszych obszarów całego procesu pozycjonowania w przypadku fraz bardzo konkurencyjnych jest ogromny (liczbę linków liczy się tutaj w dziesiątkach tysięcy). Jedynym rozwiązaniem jest w tym wypadku wykształcenie się pewnych specjalizacji SEO. Każda agencja SEO będzie się zajmować pewnym wycinkiem działań wchodzących w skład pozycjonowania.
Ten trend powoli daje się już zaobserwować. Działają już agencje, które specjalizują się w kompleksowej optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO, content publishingu, pozyskiwaniu linków, działaniach w mediach społecznościowych wspomagających proces pozycjonowania czy w analityce internetowej. Każda z tych czynności wymaga unikalnych i specjalistycznych umiejętności. Chcąc profesjonalnie wywiązywać się z obowiązków w każdym calu, należałoby mieć w zespole przynajmniej jednego ze specjalistów z każdej dziedziny. To rozwiązanie dobre dla małych agencji – słabo się sprawdza w dużych agencjach, które zajmują się pozycjonowaniem na szeroką skalę. Właśnie dlatego wszechobecna specjalizacja zawitała też do SEO. Jedną z ostatnich specjalizacji w SEO, która się obecnie kształtuje, jest usuwanie nienaturalnych linków.
fot. Jakub Jirsák - Fotolia.com
Współcześnie SEO to bardzo szeroki zakres działań
Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO
Optymalizacja strony to pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarkach na żądane frazy kluczowe. Jest to w głównej mierze zajęcie dla programistów i copywriterów (a dokładniej rzecz biorąc – seo copywriterów – tutaj jest już specjalizacja). Programiści i seo copywriterzy czuwają nad tym, aby strona była „czytelna” dla robotów wyszukiwarek. Programiści przeglądają stronę pod kątem kodu źródłowego, natomiast copywriterzy pod kątem opublikowanych tekstów. Te muszą być nie tylko atrakcyjne z punktu widzenia marketingowego, ale również uwzględniać aspekt SEO. To dzięki tekstom i zawartym w nich słowom kluczowym, wyszukiwarka przyporządkuje stronę do zapytań internautów. Osoba zajmująca się optymalizacją strony powinna posiadać wiedzę dotyczącą najnowszych trendów w budowie witryn internetowych. Powinna wiedzieć dokładnie, jakie są aktualne standardy i jak powinna być skonstruowana strona, aby była przyjazna wyszukiwarkom.
Content Publishing
Mówiąc w skrócie, content publishing to pisanie profesjonalnych tekstów o charakterze PR i publikowanie ich w imieniu klienta na branżowych portalach internetowych. To działalność zbliżona do profesji dziennikarskiej. Jednakże redaktorzy poza błyskotliwością umysłu, wszechstronną znajomością wielu branż i specyfiki pracy dziennikarskiej w Internecie, powinni mieć także podstawową wiedzę o zasadach SEO. O zasadach poprawnej polszczyzny nie wspomnę. Tutaj bardziej sprawdza się wykształcenie humanistyczne niż inżynierskie. Content Publishing to specjalizacja SEO, która ma najmniej wspólnego z klasycznym programowaniem.
Teksty powstałe w ramach content publishingu nie mogą jakością i charakterem odbiegać zbytnio od klasycznych tekstów dziennikarskich. Czytelnik nie może już po pierwszym zdaniu odnieść wrażenia, że tekst został przygotowany przez firmę i że jego głównym celem jest nie informacja a perswazja.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)